Benedictine monasteries from the point of view of happiness economics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10124248" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10124248 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.accessecon.com/Pubs/EB/2012/Volume32/EB-12-V32-I2-P116.pdf" target="_blank" >http://www.accessecon.com/Pubs/EB/2012/Volume32/EB-12-V32-I2-P116.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Benedictine monasteries from the point of view of happiness economics
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines Benedictine monasteries and the way of life of Benedictine monks from the perspective of happiness economics. We argue that social interaction and the personal identification of monks with their community are important determinants ofthe successful historical performance of monasteries and of the fact that monasteries have managed to provide satisfaction to many generations of monks. We use Adam Smith's concept of the mutual correspondence of sentiments to describe the nature of social interaction. We describe how higher satisfaction with life motivates monks to fully invest their potential into the future of the organization and thus leads to better corporate governance and management. Finally, the paper presents ideas for futureempirical research in monastic communities.
Název v anglickém jazyce
Benedictine monasteries from the point of view of happiness economics
Popis výsledku anglicky
This paper examines Benedictine monasteries and the way of life of Benedictine monks from the perspective of happiness economics. We argue that social interaction and the personal identification of monks with their community are important determinants ofthe successful historical performance of monasteries and of the fact that monasteries have managed to provide satisfaction to many generations of monks. We use Adam Smith's concept of the mutual correspondence of sentiments to describe the nature of social interaction. We describe how higher satisfaction with life motivates monks to fully invest their potential into the future of the organization and thus leads to better corporate governance and management. Finally, the paper presents ideas for futureempirical research in monastic communities.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics Bulletin
ISSN
1545-2921
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1215-1225
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—