Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benedictine monasteries from the point of view of happiness economics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10124248" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10124248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.accessecon.com/Pubs/EB/2012/Volume32/EB-12-V32-I2-P116.pdf" target="_blank" >http://www.accessecon.com/Pubs/EB/2012/Volume32/EB-12-V32-I2-P116.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benedictine monasteries from the point of view of happiness economics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines Benedictine monasteries and the way of life of Benedictine monks from the perspective of happiness economics. We argue that social interaction and the personal identification of monks with their community are important determinants ofthe successful historical performance of monasteries and of the fact that monasteries have managed to provide satisfaction to many generations of monks. We use Adam Smith's concept of the mutual correspondence of sentiments to describe the nature of social interaction. We describe how higher satisfaction with life motivates monks to fully invest their potential into the future of the organization and thus leads to better corporate governance and management. Finally, the paper presents ideas for futureempirical research in monastic communities.

  • Název v anglickém jazyce

    Benedictine monasteries from the point of view of happiness economics

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines Benedictine monasteries and the way of life of Benedictine monks from the perspective of happiness economics. We argue that social interaction and the personal identification of monks with their community are important determinants ofthe successful historical performance of monasteries and of the fact that monasteries have managed to provide satisfaction to many generations of monks. We use Adam Smith's concept of the mutual correspondence of sentiments to describe the nature of social interaction. We describe how higher satisfaction with life motivates monks to fully invest their potential into the future of the organization and thus leads to better corporate governance and management. Finally, the paper presents ideas for futureempirical research in monastic communities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics Bulletin

  • ISSN

    1545-2921

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1215-1225

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus