Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opening-up the black box of participation: a reception study into the conditions of possibility of mediated participatory practices

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10124714" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10124714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Opening-up the black box of participation: a reception study into the conditions of possibility of mediated participatory practices

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Within the Web 2.0 hype, participation (again) became a key signifier, promising the fulfilment of our democratic fantasies. This chapter aims to add to the debates on the democratic revolution and the political-ideological significance of mediated participation by comparing the reception of two North Belgian participatory media products. One of these case studies is based on the "new" world of a YouTube-like online platform called 16plus, the second case study is based on the "old" concept of access television in a 2002 TV programme called Barometer. In both cases, the reception study shows little enthusiasm or downright rejection from the part of their audiences, although the focus group members still use a maximalist (and almost contradictory) discourse of media democracy, and fiercely critique the mainstream media and their professionals. Through an analysis of these multi-layered audience receptions, this chapter will show that participatory practices are not unconditionally appre

  • Název v anglickém jazyce

    Opening-up the black box of participation: a reception study into the conditions of possibility of mediated participatory practices

  • Popis výsledku anglicky

    Within the Web 2.0 hype, participation (again) became a key signifier, promising the fulfilment of our democratic fantasies. This chapter aims to add to the debates on the democratic revolution and the political-ideological significance of mediated participation by comparing the reception of two North Belgian participatory media products. One of these case studies is based on the "new" world of a YouTube-like online platform called 16plus, the second case study is based on the "old" concept of access television in a 2002 TV programme called Barometer. In both cases, the reception study shows little enthusiasm or downright rejection from the part of their audiences, although the focus group members still use a maximalist (and almost contradictory) discourse of media democracy, and fiercely critique the mainstream media and their professionals. Through an analysis of these multi-layered audience receptions, this chapter will show that participatory practices are not unconditionally appre

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Media in the Swirl

  • ISBN

    978-81-8274-653-4

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    155-173

  • Počet stran knihy

    338

  • Název nakladatele

    Pentagon Press

  • Místo vydání

    New Delhi

  • Kód UT WoS kapitoly