Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Text, příběh a stroj: Digitální textualita a textové počítačové hry v Československu 80. let 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10125161" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10125161 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://monoskop.org/images/6/6a/Suwara_Bogumila_Husarova_Zuzana_eds_V_sieti_strednej_Europy_nielen_o_elektronickej_literature.pdf" target="_blank" >http://monoskop.org/images/6/6a/Suwara_Bogumila_Husarova_Zuzana_eds_V_sieti_strednej_Europy_nielen_o_elektronickej_literature.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Text, příběh a stroj: Digitální textualita a textové počítačové hry v Československu 80. let 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola popisuje a analyzuje fenomén textových her (textovek) v Československu v 80. letech 20. století a mapuje kontext jejich vzniku. Zařazuje je do žánru interaktivní fikce a zkoumá intertextuální vazby mezi jednotlivými hrami, které prozrazují rysykomunity počítačové hobby scény před rokem 1989.

  • Název v anglickém jazyce

    The text, the narrative and the machine: Digital textuality a text adventure games in 1980s Czechoslovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter describes and analyzes the local appropriation of the text adventure genre of computer games in the 1980s Czechoslovakia, stressing the interplay of global and local contexts and influences in the process of their production. It situates themwithin theory of interactive fiction and provides an account of the intertextual ties between games by 1980s Czechoslovak hobbyists.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    V sieti strednej Európy: nielen o elektronickej literatúre

  • ISBN

    978-80-8095-076-7

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    157-171

  • Počet stran knihy

    312

  • Název nakladatele

    Ústav svetovej literatúry SAV

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly