Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-level Steering and Institution Building: the European Union's approach to research policy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10133227" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10133227 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wwwords.eu/EERJ/content/pdfs/11/issue11_4.asp#8" target="_blank" >http://www.wwwords.eu/EERJ/content/pdfs/11/issue11_4.asp#8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2304/eerj.2012.11.4.570" target="_blank" >10.2304/eerj.2012.11.4.570</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-level Steering and Institution Building: the European Union's approach to research policy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Adopting the conception of the university as a primary driver of innovation and economic growth has brought increased pressure for the EU to actively steer university-based research policy, despite its being outside of the EU's direct jurisdiction. Whilethe open method of coordination (OMC) was developed for such situations, the complex nature of universities and research policy has meant that such steering does not stop with the OMC and occurs on multiple levels using a variety of governance tools. Bymapping out the ways in which the EU uses legal, financial and informational instruments to coordinate policy and build institutions, the article attempts to understand the role and objective of the EU in this policy area in relation to national and other global actors. It suggests that despite strong globalizing trends, the EU does more than to echo and promote these trends at the national and sub-national levels, but also attempts to structure the research environment in a complex het

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-level Steering and Institution Building: the European Union's approach to research policy

  • Popis výsledku anglicky

    Adopting the conception of the university as a primary driver of innovation and economic growth has brought increased pressure for the EU to actively steer university-based research policy, despite its being outside of the EU's direct jurisdiction. Whilethe open method of coordination (OMC) was developed for such situations, the complex nature of universities and research policy has meant that such steering does not stop with the OMC and occurs on multiple levels using a variety of governance tools. Bymapping out the ways in which the EU uses legal, financial and informational instruments to coordinate policy and build institutions, the article attempts to understand the role and objective of the EU in this policy area in relation to national and other global actors. It suggests that despite strong globalizing trends, the EU does more than to echo and promote these trends at the national and sub-national levels, but also attempts to structure the research environment in a complex het

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Educational Research Journal

  • ISSN

    1474-9041

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    570-585

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus