Monsters by the numbers: Controlling monstrosity in video games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10139768" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10139768 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Monsters by the numbers: Controlling monstrosity in video games
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter argues that the conversion of monstrosity into tasks and problems reflects the shift to societies of control, characterized by numerical evaluations and computing. Video game monsters exemplify the way in which societies of control deal withand take advantage of enmity, threat and challenge.
Název v anglickém jazyce
Monsters by the numbers: Controlling monstrosity in video games
Popis výsledku anglicky
This chapter argues that the conversion of monstrosity into tasks and problems reflects the shift to societies of control, characterized by numerical evaluations and computing. Video game monsters exemplify the way in which societies of control deal withand take advantage of enmity, threat and challenge.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Monster culture in the 21st century: a reader
ISBN
978-1-4411-7839-8
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
193-208
Počet stran knihy
323
Název nakladatele
Bloomsbury Academic
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—