Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Articulating the visitor in public knowledge institutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10196452" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10196452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/17405904.2012.744325" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/17405904.2012.744325</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/17405904.2012.744325" target="_blank" >10.1080/17405904.2012.744325</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Articulating the visitor in public knowledge institutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyses visitor articulations used by managers and key documents of three Estonian public knowledge institutions. Three visitor articulations were identified in the analysed material, namely visitors as the people, as target groups, and asstakeholders, each related in this article to a specific body of literature. These articulations are co-existent semantic tools, used by public knowledge institutions to make sense of the complex relationships with people that cross the boundaries protecting the institutions from the outside world(s). They show how Estonian museum and library culture has sought to balance the more traditional educational paradigm with marketing-driven and democratic paradigms. Despite these changes, the article also argues that all three articulations have a significant role to play in organising the institutional governance of the visitors, enabling visitors to, and disabling them from, performing specific practices. Although the third visitor articula

  • Název v anglickém jazyce

    Articulating the visitor in public knowledge institutions

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyses visitor articulations used by managers and key documents of three Estonian public knowledge institutions. Three visitor articulations were identified in the analysed material, namely visitors as the people, as target groups, and asstakeholders, each related in this article to a specific body of literature. These articulations are co-existent semantic tools, used by public knowledge institutions to make sense of the complex relationships with people that cross the boundaries protecting the institutions from the outside world(s). They show how Estonian museum and library culture has sought to balance the more traditional educational paradigm with marketing-driven and democratic paradigms. Despite these changes, the article also argues that all three articulations have a significant role to play in organising the institutional governance of the visitors, enabling visitors to, and disabling them from, performing specific practices. Although the third visitor articula

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Critical Discourse Studies

  • ISSN

    1740-5904

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    136-153

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus