Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Short History of Participation in the Cultural Realm

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10196711" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10196711 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Short History of Participation in the Cultural Realm

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The popularization of the internet, with all its potentials for interaction and participation fed into the cultural democratization argument, combined with the belief that these changes were new. This claim for novelty is highly problematic, as it tendsto ignore the history of cultural participation, which stretches out much further than utopian ICT theories want us to believe. There is also a tendency towards an individualized interpretation of the social, which leads to a downplaying of societal structures, including the importance of organisational structures in providing cultural elites with safe havens, and the importance of discursive structures like professional identities and audience identities. This texts combines both critiques, by lookingat the 20th century history of participation within the cultural realm. Arguably, the arts played a significant role in producing these cultural-democratic discourses and practices, and for that reason this article will first discuss this

  • Název v anglickém jazyce

    A Short History of Participation in the Cultural Realm

  • Popis výsledku anglicky

    The popularization of the internet, with all its potentials for interaction and participation fed into the cultural democratization argument, combined with the belief that these changes were new. This claim for novelty is highly problematic, as it tendsto ignore the history of cultural participation, which stretches out much further than utopian ICT theories want us to believe. There is also a tendency towards an individualized interpretation of the social, which leads to a downplaying of societal structures, including the importance of organisational structures in providing cultural elites with safe havens, and the importance of discursive structures like professional identities and audience identities. This texts combines both critiques, by lookingat the 20th century history of participation within the cultural realm. Arguably, the arts played a significant role in producing these cultural-democratic discourses and practices, and for that reason this article will first discuss this

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Digital Turn : User's Practices and Cultural Transformations

  • ISBN

    978-3-631-64035-7

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    207-221

  • Počet stran knihy

    298

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Frankfurt am Main

  • Kód UT WoS kapitoly