Kdy je třeba říci dost : Když etická dilemata ve feministickém výzkumu překročí určitou mez
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10210789" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10210789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://antropologie.zcu.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/183" target="_blank" >http://antropologie.zcu.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/183</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kdy je třeba říci dost : Když etická dilemata ve feministickém výzkumu překročí určitou mez
Popis výsledku v původním jazyce
Každý výzkumník či výzkumnice je nucen se neustále zamýšlet a řešit etická otázky, které mu přináší jeho vědecké práce. Etická dilemata jsou částečně odvozena z teoretické perspektivy, kterou problematiku svého výzkumu uchopuje. Perspektiva feministického výzkumu, kterou jsem si zvolila pro zkoumání ženského podnikání, je založena na odmítání hodnotové neutrality a politickém závazku vytvářet vědění, které by pomáhalo zlepšovat pozici žen ve společnosti. V rámci příspěvku představím svůj výzkum, který jsem začala provádět na podzim roku 2012. S původním cílem zkoumat programy na podporu podnikání žen jsem plánovala udělat komplexní případovou studii jednoho projektu, který se zaměřoval na ženské podnikání. V průběhu výzkumu jsem začala ale řešit mnohéetické otázky, které souvisely především s problémem vztahu výzkumu a jeho výsledkům k potřebám zadavatele. Navíc jsem začala řešit otázku toho, jak je možné řešit napětí mezi hodnotami, se kterými do výzkumu vstupuji a hodnotami, které z
Název v anglickém jazyce
When to Say 'Enough' : When Ethical Dilemmas in Feminist Research exceed a certain limit
Popis výsledku anglicky
Every researcher has to deal with numerous ethical questions during the whole research process. Ethical dilemmas are partially based on the theoretical perspective of the researcher. My perspective in gender and entrepreneurship research was a feminist approach, which is primarily based on rejecting the valuefree nature of research, and accepting a political commitment to create knowledge which could improve the position of women in society. This article presents research which started in autumn 2012. Iplanned to do a complex case study of one project which helps women to start their own businesses. The biggest ethical problem which emerged in the process of research was the imbalance between my values and the values of the organizers and participantsof this project. Double responsibility - towards participants of the research and towards my scientific caused the termination of the research. The main reason was the fact that it would be impossible to present and publish any results -
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Antropowebzin
ISSN
1801-8807
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
11-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—