Audience / Society Transformations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10283520" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10283520 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Audience / Society Transformations
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter introduces the book on audience transformations, but also discusses the audience/society transformations, and their interactions, that characterise the 21st century. The chapters opens with a reference to the long history of sociological andphilosophical work that has been mesmerised by social change. 20th (and 21st) century social theory has not lost this fascination. These theoretical reflections are then used to sketch contemporary audience transformations, and how they are embedded in societal transformations, but also in societal continuities.
Název v anglickém jazyce
Audience / Society Transformations
Popis výsledku anglicky
The chapter introduces the book on audience transformations, but also discusses the audience/society transformations, and their interactions, that characterise the 21st century. The chapters opens with a reference to the long history of sociological andphilosophical work that has been mesmerised by social change. 20th (and 21st) century social theory has not lost this fascination. These theoretical reflections are then used to sketch contemporary audience transformations, and how they are embedded in societal transformations, but also in societal continuities.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Audience transformations : Shifting audience positions in late modernity
ISBN
978-0-415-82736-2
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Počet stran knihy
276
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—