Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Facing the death of the Author : Cultural professional's identity work and the fantasies of control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10283521" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10283521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Facing the death of the Author : Cultural professional's identity work and the fantasies of control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article takes Barthes' concept of the death of the Author as a starting point to organize a reflection on the role of Author-related discursive structures (termed subject positions here) in participatory processes within cultural institutions, focusing on cultural professional and audience subject positions. The theoretical assumption in this text is that identities (and subject positions) are not stable or homogenous, but contingent and diverse, and fed by social fantasies. This assumption (supported by culturalist identity theory and psychoanalytic theory) allows analyzing how the subject position of the cultural professional has been articulated through a series of contemporary fantasies. This article will first focus on two fantasies: The resistant modernist fantasy of the cultural professional as Author, and its still modernist counterweight, the democratic-populist fantasy of the death of the Author. The strong disconnection of both these fantasies with the present-day cultu

  • Název v anglickém jazyce

    Facing the death of the Author : Cultural professional's identity work and the fantasies of control

  • Popis výsledku anglicky

    This article takes Barthes' concept of the death of the Author as a starting point to organize a reflection on the role of Author-related discursive structures (termed subject positions here) in participatory processes within cultural institutions, focusing on cultural professional and audience subject positions. The theoretical assumption in this text is that identities (and subject positions) are not stable or homogenous, but contingent and diverse, and fed by social fantasies. This assumption (supported by culturalist identity theory and psychoanalytic theory) allows analyzing how the subject position of the cultural professional has been articulated through a series of contemporary fantasies. This article will first focus on two fantasies: The resistant modernist fantasy of the cultural professional as Author, and its still modernist counterweight, the democratic-populist fantasy of the death of the Author. The strong disconnection of both these fantasies with the present-day cultu

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Democratising the Museum : Reflections on Participatory Technologies

  • ISBN

    978-3-631-64916-9

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    111-130

  • Počet stran knihy

    240

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Frankfurt am Main

  • Kód UT WoS kapitoly