Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Happily lost in the virtual space? Acces, interaction and participation in an Antwerp virtual arts museum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10283522" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10283522 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Happily lost in the virtual space? Acces, interaction and participation in an Antwerp virtual arts museum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nine exhibitions that had run in the Mukha arts museum between May 2000 and February 2002, were given a slot on the "Mukha 2000 2001" cd-rom. On this cd-rom, which was self-produced (with the aid of QuickTimeVR), a simulation of the three-dimensional museum space was created. The visitor to the cd-rom thus can move amongst one or more series (of interlinked photographic) representation(s) of the museum. This article is an evaluation of the project with regard to access, interaction and participation which the cd-rom offers (or does not offer) the visitor to the museum. To reinforce a personal analysis of the cd-rom, interviews with four people involved in the project are included, as well as six user diaries. The analysis of the project shows a considerable number of problems, e.g., its mixed objectives and target groups, its user-unfriendliness, its inaccessibility, and its isolation of museum content from secondary meanings.

  • Název v anglickém jazyce

    Happily lost in the virtual space? Acces, interaction and participation in an Antwerp virtual arts museum

  • Popis výsledku anglicky

    Nine exhibitions that had run in the Mukha arts museum between May 2000 and February 2002, were given a slot on the "Mukha 2000 2001" cd-rom. On this cd-rom, which was self-produced (with the aid of QuickTimeVR), a simulation of the three-dimensional museum space was created. The visitor to the cd-rom thus can move amongst one or more series (of interlinked photographic) representation(s) of the museum. This article is an evaluation of the project with regard to access, interaction and participation which the cd-rom offers (or does not offer) the visitor to the museum. To reinforce a personal analysis of the cd-rom, interviews with four people involved in the project are included, as well as six user diaries. The analysis of the project shows a considerable number of problems, e.g., its mixed objectives and target groups, its user-unfriendliness, its inaccessibility, and its isolation of museum content from secondary meanings.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Democratising the Museum : Reflections on Participatory Technologies

  • ISBN

    978-3-631-64916-9

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    185-201

  • Počet stran knihy

    240

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Frankfurt am Main

  • Kód UT WoS kapitoly