Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Seeping Commodification: The Long Revolution in the Proliferation of Communication Commodities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10285744" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10285744 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.triple-c.at/index.php/tripleC/article/view/485" target="_blank" >http://www.triple-c.at/index.php/tripleC/article/view/485</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Seeping Commodification: The Long Revolution in the Proliferation of Communication Commodities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of this paper is to conceptualize a seeping commodification. The author of the paper claims we are in the midst of a considerable qualitative transformation in the processes of commodification that is, in large part, owed to an overwhelmingcapitalist enclosure of the wider communicative field. The key reason for what seems to be an important qualitative transformation in the commodification process lies in the fact that communication and information flows today run through most social relations and spheres - which non-critical approaches often explain with the concept of the 'mediatization of society'. A materialist approach, distinctive of (critical) political economy of communication, enables an apt critique of these processes. In an epoch, in which capital has enclosed the wider field of communication, mediatization is in fact nothing else than a continuing commodification of our everyday lives. The author of the paper claims that commodification of communication and

  • Název v anglickém jazyce

    A Seeping Commodification: The Long Revolution in the Proliferation of Communication Commodities

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this paper is to conceptualize a seeping commodification. The author of the paper claims we are in the midst of a considerable qualitative transformation in the processes of commodification that is, in large part, owed to an overwhelmingcapitalist enclosure of the wider communicative field. The key reason for what seems to be an important qualitative transformation in the commodification process lies in the fact that communication and information flows today run through most social relations and spheres - which non-critical approaches often explain with the concept of the 'mediatization of society'. A materialist approach, distinctive of (critical) political economy of communication, enables an apt critique of these processes. In an epoch, in which capital has enclosed the wider field of communication, mediatization is in fact nothing else than a continuing commodification of our everyday lives. The author of the paper claims that commodification of communication and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TripleC

  • ISSN

    1726-670X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    142-168

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus