Role periodického tisku v systému ideologické propagandy pro děti a mládež v Československu 1948-1952 na příkladu měsíčníku Štěpnice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10294639" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10294639 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role periodického tisku v systému ideologické propagandy pro děti a mládež v Československu 1948-1952 na příkladu měsíčníku Štěpnice
Popis výsledku v původním jazyce
Kritický měsíčník Štěpnice, který vycházel v letech 1946-1952, byl zaměřen na uměleckou tvorbu pro děti a mládež ve výchovném a pedagogickém kontextu. Ve svém příspěvku analyzuji jeho příspěvek k té části propagandistického snažení poúnorového komunistického režimu, která byla cílena na děti a mládež. Rozebírám roli Štěpnice jako kritika "nevyhovujícího" periodika Vpřed, jako nástroj organizace ideologické výchovy (propagandy) ve školách a zájmových organizacích a také její podíl na spoluvytváření dobového diskurzu ideologické výchovy dětí a mládeže v teoretické a jazykové rovině.
Název v anglickém jazyce
Role of periodical press in the system of ideological propaganda for children and youth in Czechoslovakia 1948-1952 by way of example of journal Štěpnice
Popis výsledku anglicky
Journal Štěpnice during the years of its existence (1946-1952) was reviewing and critically evaluating artistic production for children and youth at that time, in educational and pedagogical context. In my contribution, I analyze the role of Štěpnice topropaganda effort of Czechoslovak communist regime, more precisely, to the part of the effort which was focused on children and youth. I also examine the role of Štěpnice as an eager critic of the "inconvenient" journal Vpřed, its role in systematizing of ideological education (propaganda) in schools and educational organizations and also its role as co-creator of discourse of ideological education of children and youth in a theory and in a common use of language.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
České, slovenské a československé dějiny 20. století IX.
ISBN
978-80-7405-362-7
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
461-471
Počet stran knihy
366
Název nakladatele
Oftis
Místo vydání
Ústí nad Orlicí
Kód UT WoS kapitoly
—