Sociální média jako nová výzva pro výzkum politické participace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10294078" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10294078 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.1.154" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.1.154</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.1.154" target="_blank" >10.13060/00380288.2015.51.1.154</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální média jako nová výzva pro výzkum politické participace
Popis výsledku v původním jazyce
Článek usiluje o syntézu existujících teoretických a empirických prací na téma politické participace v sociálních médiích. Jedná se o téma, které je v posttransformačních zemích, jako je Česká republika, obzvlášť relevantní, ale stále velmi málo prozkoumané. Text vyzývá k dialogu mezi politologickým přístupem k výzkumu participace a perspektivou mediálních a komunikačních studií, která může studium participace v mnoha aspektech obohatit. Dochází k závěru, že dosavadní výzkum tématu nepřináší konsenzus vpřípadě možných pozitivních ani negativních dopadů, které sociální média mohou mít na míru politické participace jednotlivců. Důvodem mohou být mimo jiné nedostatečně propracovaná teoretická východiska ke studiu tématu - ta by přitom měla zahrnout jak specifické afordance (vlastnosti) sociálních médií, tak výsledné sociální dynamiky související s jejich užitím.
Název v anglickém jazyce
Social Media As a New Challenge for Political Participation Research
Popis výsledku anglicky
This article aims to synthesise existing theoretical and empirical work on political participation in social media, a topic especially relevant but still under-researched in post-transformation countries such as the Czech Republic. It argues for encouraging productive dialogue between the political science approach to participation research and the work in media and communication studies. First, the article sums up normative and theoretical standpoints taken when discussing and researching new media, society, and participation. It then reviews existing empirical findings from various countries. It concludes that there is no consensus on either the positive or negative effects that social media have on the extent to which people participate in politicallife. A possible reason for this lack of consensus is that theories of online political participation are underdeveloped. Any such theories should take into account the unique affordances of social media and the resulting social dynamics
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-05575S" target="_blank" >GA14-05575S: Role sociálních médií v transformaci politické komunikace a občanské participace v České republice</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociologický časopis/Czech Sociological Review
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
65-87
Kód UT WoS článku
000351337300003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84937871514