Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Alternative mainstream media in the Czech Republic: beyond the dichotomy of alterative and mainstream media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10295126" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10295126 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10304312.2014.986061" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10304312.2014.986061</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10304312.2014.986061" target="_blank" >10.1080/10304312.2014.986061</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Alternative mainstream media in the Czech Republic: beyond the dichotomy of alterative and mainstream media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The notion of alternative media is confronted with endless discussions about its key features and practices, which allow academics and media practitioners to differentiate alternative media from mainstream media. This article critically contributes to this debate by deconstructing and complicating the dichotomy between alternative and mainstream media. In a first part, the defining components of alternative media are discussed, looking at their relationship with the social context, their content and their organizational structure. At the same time, some of the tensions embedded in the concept of alternative media are laid bare. In the second part of the article we present an analysis of three local Czech magazines which are perceived and labelled by their publishers as 'alternative', though, as we show, they hardly meet the criteria described by alternative media theory. The ambiguity in the alternativeness of these media organizations not only raises questions about their labels (and

  • Název v anglickém jazyce

    Alternative mainstream media in the Czech Republic: beyond the dichotomy of alterative and mainstream media

  • Popis výsledku anglicky

    The notion of alternative media is confronted with endless discussions about its key features and practices, which allow academics and media practitioners to differentiate alternative media from mainstream media. This article critically contributes to this debate by deconstructing and complicating the dichotomy between alternative and mainstream media. In a first part, the defining components of alternative media are discussed, looking at their relationship with the social context, their content and their organizational structure. At the same time, some of the tensions embedded in the concept of alternative media are laid bare. In the second part of the article we present an analysis of three local Czech magazines which are perceived and labelled by their publishers as 'alternative', though, as we show, they hardly meet the criteria described by alternative media theory. The ambiguity in the alternativeness of these media organizations not only raises questions about their labels (and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Continuum-Journal Of Media &amp; Cultural Studies

  • ISSN

    1030-4312

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    365-382

  • Kód UT WoS článku

    000355537400006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84930537476