Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faithful confidants or fickle coat-changers? Audience's perceptions of celebrities in political campaigns before the first direct presidential election in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10295128" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10295128 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ejc.sagepub.com/content/30/3/337" target="_blank" >http://ejc.sagepub.com/content/30/3/337</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0267323115577308" target="_blank" >10.1177/0267323115577308</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Faithful confidants or fickle coat-changers? Audience's perceptions of celebrities in political campaigns before the first direct presidential election in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As the first of its kind, the direct vote for the Czech presidency in 2013 was an exceptional event. In terms of political campaigning, an interesting aspect of the election was in the unprecedentedly high involvement of celebrities. Based on data from focus group research, the aim of this article is to analyse audiences' perceptions of, and attitudes towards, the presence of celebrities in the campaign. Using Bourdieu's field theory, two different attitudes of the respondents towards the blending of the field of politics with the field of popular culture are identified - the strict rejection of this blending and its acceptance as part of the contemporary conditions of political communication. Furthermore, differences in audience's perception between the inhabitants of different localities are explored with attention to their possible impacts on people's trust in celebrities' political behaviour and in the functioning of politics as such.

  • Název v anglickém jazyce

    Faithful confidants or fickle coat-changers? Audience's perceptions of celebrities in political campaigns before the first direct presidential election in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    As the first of its kind, the direct vote for the Czech presidency in 2013 was an exceptional event. In terms of political campaigning, an interesting aspect of the election was in the unprecedentedly high involvement of celebrities. Based on data from focus group research, the aim of this article is to analyse audiences' perceptions of, and attitudes towards, the presence of celebrities in the campaign. Using Bourdieu's field theory, two different attitudes of the respondents towards the blending of the field of politics with the field of popular culture are identified - the strict rejection of this blending and its acceptance as part of the contemporary conditions of political communication. Furthermore, differences in audience's perception between the inhabitants of different localities are explored with attention to their possible impacts on people's trust in celebrities' political behaviour and in the functioning of politics as such.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Communication

  • ISSN

    0267-3231

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    337-352

  • Kód UT WoS článku

    000356226600006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84930919516