Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business influence on the mass media: a case study of 21 countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10295337" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10295337 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31150/15:00046730

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.transformations.khf.vu.lt/34/article/busi" target="_blank" >http://www.transformations.khf.vu.lt/34/article/busi</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Business influence on the mass media: a case study of 21 countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper tackles the issue of business influence on the mass media either via various forms of corruption or via the use of force and persuasion. In most capitalist countries, business communities attempt to exert their direct or indirect influence over journalists either directly or by purchasing the news and media companies. The authors of this article examine the role of factors that relate to the perceived influence of owners on journalists practices using the data from the Worlds of Journalism survey conducted in 21 countries in 2007-2011 and comprising over 2100 journalists from over 400 news organizations. The authors of this article found that in most of the countries from the sample, business organizations attempt to seize the control over the mass media with a purpose of ameliorating their positive role in the society and creating a favourable image of themselves. Moreover, the business influence on the mass media in some countries (e.g. Israel or Germany) is less ubiquitou

  • Název v anglickém jazyce

    Business influence on the mass media: a case study of 21 countries

  • Popis výsledku anglicky

    This paper tackles the issue of business influence on the mass media either via various forms of corruption or via the use of force and persuasion. In most capitalist countries, business communities attempt to exert their direct or indirect influence over journalists either directly or by purchasing the news and media companies. The authors of this article examine the role of factors that relate to the perceived influence of owners on journalists practices using the data from the Worlds of Journalism survey conducted in 21 countries in 2007-2011 and comprising over 2100 journalists from over 400 news organizations. The authors of this article found that in most of the countries from the sample, business organizations attempt to seize the control over the mass media with a purpose of ameliorating their positive role in the society and creating a favourable image of themselves. Moreover, the business influence on the mass media in some countries (e.g. Israel or Germany) is less ubiquitou

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transformations in Business and Economics

  • ISSN

    1648-4460

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    65-75

  • Kód UT WoS článku

    000351961100004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84928493916