Theoretical framework for the study of memory in old and new media age
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10295348" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10295348 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.researchingcommunication.eu/SuSo14_Book_Web.pdf" target="_blank" >http://www.researchingcommunication.eu/SuSo14_Book_Web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Theoretical framework for the study of memory in old and new media age
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter looks at the blossoming discipline of memory studies and aims to shed light on concepts which are useful starting points for enquiry into connections between memory and the workings of communication media. The chapter argues that there is aclose nexus between memory and media which manifests itself in the ways memory is produced "in", "by" and "through" media (Frosh, Pinchevski, 2009). It pinpoints principal sites of media memory scholarship with emphasis on journalism, media's engagementin stimulation of individual memory, media's involvement in sedimentation of collective memory (mainly in channelling potential social hegemony) and transformation brought about by transfer of memory processes on the digital platform.
Název v anglickém jazyce
Theoretical framework for the study of memory in old and new media age
Popis výsledku anglicky
This chapter looks at the blossoming discipline of memory studies and aims to shed light on concepts which are useful starting points for enquiry into connections between memory and the workings of communication media. The chapter argues that there is aclose nexus between memory and media which manifests itself in the ways memory is produced "in", "by" and "through" media (Frosh, Pinchevski, 2009). It pinpoints principal sites of media memory scholarship with emphasis on journalism, media's engagementin stimulation of individual memory, media's involvement in sedimentation of collective memory (mainly in channelling potential social hegemony) and transformation brought about by transfer of memory processes on the digital platform.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Journalism, Representation and the Public Sphere
ISBN
978-3-943245-37-0
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
183-193
Počet stran knihy
295
Název nakladatele
Edition Lumiére
Místo vydání
Bremen
Kód UT WoS kapitoly
—