Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theoretical framework for the study of memory in old and new media age

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10295348" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10295348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.researchingcommunication.eu/SuSo14_Book_Web.pdf" target="_blank" >http://www.researchingcommunication.eu/SuSo14_Book_Web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theoretical framework for the study of memory in old and new media age

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter looks at the blossoming discipline of memory studies and aims to shed light on concepts which are useful starting points for enquiry into connections between memory and the workings of communication media. The chapter argues that there is aclose nexus between memory and media which manifests itself in the ways memory is produced "in", "by" and "through" media (Frosh, Pinchevski, 2009). It pinpoints principal sites of media memory scholarship with emphasis on journalism, media's engagementin stimulation of individual memory, media's involvement in sedimentation of collective memory (mainly in channelling potential social hegemony) and transformation brought about by transfer of memory processes on the digital platform.

  • Název v anglickém jazyce

    Theoretical framework for the study of memory in old and new media age

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter looks at the blossoming discipline of memory studies and aims to shed light on concepts which are useful starting points for enquiry into connections between memory and the workings of communication media. The chapter argues that there is aclose nexus between memory and media which manifests itself in the ways memory is produced "in", "by" and "through" media (Frosh, Pinchevski, 2009). It pinpoints principal sites of media memory scholarship with emphasis on journalism, media's engagementin stimulation of individual memory, media's involvement in sedimentation of collective memory (mainly in channelling potential social hegemony) and transformation brought about by transfer of memory processes on the digital platform.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Journalism, Representation and the Public Sphere

  • ISBN

    978-3-943245-37-0

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    183-193

  • Počet stran knihy

    295

  • Název nakladatele

    Edition Lumiére

  • Místo vydání

    Bremen

  • Kód UT WoS kapitoly