Media Literacy, Education and (Civic) Capability: A Transferable Methodology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10313767" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10313767 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://digitalcommons.uri.edu/jmle/vol7/iss1/2" target="_blank" >http://digitalcommons.uri.edu/jmle/vol7/iss1/2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Media Literacy, Education and (Civic) Capability: A Transferable Methodology
Popis výsledku v původním jazyce
This article shares research into the relationship between a formal media educational encounter in the UK and the broad objectives for media and information literacy education circulating in mainland Europe and the US. A pilot study, developed with a special interest group of the United Kingdom Literacy Association, applied a three part methodology for comparing the media literacy levels of young people who have studied media in school against peers who at the same educational level, who have not engaged with media education of any kind. The approach 'hones in' on Mihailidis' (2014) framework for media literacy and civic engagement.
Název v anglickém jazyce
Media Literacy, Education and (Civic) Capability: A Transferable Methodology
Popis výsledku anglicky
This article shares research into the relationship between a formal media educational encounter in the UK and the broad objectives for media and information literacy education circulating in mainland Europe and the US. A pilot study, developed with a special interest group of the United Kingdom Literacy Association, applied a three part methodology for comparing the media literacy levels of young people who have studied media in school against peers who at the same educational level, who have not engaged with media education of any kind. The approach 'hones in' on Mihailidis' (2014) framework for media literacy and civic engagement.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Media Literacy Education
ISSN
2167-8715
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
4-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—