Beyond the Ladder of Participation: An Analytical Toolkit for the Critical Analysis of Participatory Media Processes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10323289" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10323289 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/13183222.2016.1149760" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/13183222.2016.1149760</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/13183222.2016.1149760" target="_blank" >10.1080/13183222.2016.1149760</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Beyond the Ladder of Participation: An Analytical Toolkit for the Critical Analysis of Participatory Media Processes
Popis výsledku v původním jazyce
Participatory research is facing three challengeshow to deal with the theoretisation and conceptualisation of participation; how to support the research with analytical models; and how the evaluate the research outcomes. This article aims to address these three problems by distinguishing two main approaches (a sociological and a political) in participatory theory and developing a four-level and 12-step analytical model that functions within the political approach. In this analytical model, a series of key concepts are used: process, field, actor, decision-making moment and power. The normative-evaluative problem is addressed by reverting to the critical perspective to evaluate the societal desirability of particular participatory intensities. This critical perspectivepotentiallyadds a 13th and final normative layer to the analytical model.
Název v anglickém jazyce
Beyond the Ladder of Participation: An Analytical Toolkit for the Critical Analysis of Participatory Media Processes
Popis výsledku anglicky
Participatory research is facing three challengeshow to deal with the theoretisation and conceptualisation of participation; how to support the research with analytical models; and how the evaluate the research outcomes. This article aims to address these three problems by distinguishing two main approaches (a sociological and a political) in participatory theory and developing a four-level and 12-step analytical model that functions within the political approach. In this analytical model, a series of key concepts are used: process, field, actor, decision-making moment and power. The normative-evaluative problem is addressed by reverting to the critical perspective to evaluate the societal desirability of particular participatory intensities. This critical perspectivepotentiallyadds a 13th and final normative layer to the analytical model.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Javnost
ISSN
1318-3222
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
70-88
Kód UT WoS článku
000373495000005
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84962197398