Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital subjectivity of the public and the private: a few strategies of electronic texts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10325099" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10325099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    francouzština

  • Název v původním jazyce

    La subjectivité digitale du public et du privé : quelques stratégies de textes électroniques

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Le texte est consacré a la réflexion des sphères publique et privée dans le cadre de la communication électronique et leurs relations envers la subjectivité. On y applique la "carnavalisation" bakchtinienne au domaine de l'Internet (Bakchtin, 2007). L'appareil théorique concernant la subjectivité langagière est tiré des travaux d'É. Benveniste (1966) et de C. Kerbrat-Orecchioni (1980). Dans le centre de notre intérêt reste la catégorie de la subjectivité langagière et communicative. Suite une analyse qualitative on constate l'existence de la subjectivité soi-exhibitionnelle, lié au narcisisme communicationnel, qui concerne non le sphère privée mais (paradoxalement) plutôt le domaine public; la subjectivité promotionnelle comme stratégie implicite de la publicité qui est liée surtout aux blogs d'intérêt et de loisirs et la subjectivité objectivisante où le sujet parlant s'écarte au second plan, utilisée souvent pour vulgariser de différents sujets publics ou privés au grand public.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital subjectivity of the public and the private: a few strategies of electronic texts

  • Popis výsledku anglicky

    The text is dedicated to the reflection on the public and private sectors in the context of public communication and to their relationship to subjectivity. We apply the term "carnivalisation" by M. Bachtin in Internet area. Theoretical knowledge about linguistic subjectivity is derived from the works of Émile Benveniste and Catherine Kerbrat-Orecchioni. The category of language and communication subjectivity lies in the centre of our interest. Based on the qualitative analysis we first state the existence of a self-exhibition subjectivity associated with communication narcissism, which includes not only the private, but (paradoxically) also the public sphere, as well as a promotional subjectivity as an implicit strategy in advertising that is associated with interest blogs, and finally the ultimately "objectifying" subjectivity, in which the discursive speaker withdraws into the background and which is often used to popularise various public topics for a wide audience.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Médias numériques et communication électronique

  • ISBN

    978-2-9557005-0-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    917-927

  • Název nakladatele

    Sami Zlitni

  • Místo vydání

    Le Havre

  • Místo konání akce

    Le Havre

  • Datum konání akce

    1. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku