Když se řekne Coca-Cola aneb k tvořivosti v písemných pracích vysokoškolských studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10325100" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10325100 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2017/01/www_didst1601_3.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2017/01/www_didst1601_3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Když se řekne Coca-Cola aneb k tvořivosti v písemných pracích vysokoškolských studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje písemným pracím vysokoškolských studentů ve vztahu k jazykové kreativitě. Představuje téma v kontextu diskuse o vyjadřovacích a komunikačních schopnostech studentů a také z hlediska aktuální důležitosti umění adekvátně komunikovat. Článek představuje jeden konkrétní typ písemného cvičení a následně analýzu dlouhodobě shormažďovaného materiálu, tedy výsledky zpracování tohoto zadání. Z výsledků vyplývá, že většina prací je (dle Gaussovy křivky) průměrná, určité (a nemalé) procento prací je ovšem zpracováno z hlediska kreativity i celkového přístupu k textu nadstandardně. Pro zdokonalování vyjadřovací tvořivosti je nicméně třeba ji během vyučování soustavně trénovat.
Název v anglickém jazyce
When is Said "Coca-Cola" or towards Creativity in Written Works of University Students
Popis výsledku anglicky
The paper analzyes the language creativity evidenced in written texts of university students. It presents the topic as part of a discussion about students' communication and self-expression skills and mentions also the importance of appropriate communication forms in today's society. The author presents one concrete type of a written assignment and an analysis of a texts collected over a long-term period. From the results of the analysis it is evident that most of student texts is mediocre; but certain portion of texts is created with an outstanding overall approach. To sum up, for a continuousimprovement of communication creativity, a systematic school training is still necessary.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
29-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—