Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Když se řekne Coca-Cola aneb k tvořivosti v písemných pracích vysokoškolských studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10325100" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10325100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2017/01/www_didst1601_3.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2017/01/www_didst1601_3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Když se řekne Coca-Cola aneb k tvořivosti v písemných pracích vysokoškolských studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje písemným pracím vysokoškolských studentů ve vztahu k jazykové kreativitě. Představuje téma v kontextu diskuse o vyjadřovacích a komunikačních schopnostech studentů a také z hlediska aktuální důležitosti umění adekvátně komunikovat. Článek představuje jeden konkrétní typ písemného cvičení a následně analýzu dlouhodobě shormažďovaného materiálu, tedy výsledky zpracování tohoto zadání. Z výsledků vyplývá, že většina prací je (dle Gaussovy křivky) průměrná, určité (a nemalé) procento prací je ovšem zpracováno z hlediska kreativity i celkového přístupu k textu nadstandardně. Pro zdokonalování vyjadřovací tvořivosti je nicméně třeba ji během vyučování soustavně trénovat.

  • Název v anglickém jazyce

    When is Said "Coca-Cola" or towards Creativity in Written Works of University Students

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analzyes the language creativity evidenced in written texts of university students. It presents the topic as part of a discussion about students' communication and self-expression skills and mentions also the importance of appropriate communication forms in today's society. The author presents one concrete type of a written assignment and an analysis of a texts collected over a long-term period. From the results of the analysis it is evident that most of student texts is mediocre; but certain portion of texts is created with an outstanding overall approach. To sum up, for a continuousimprovement of communication creativity, a systematic school training is still necessary.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    29-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus