Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co strany sdílejí na Facebooku? Analýza příspěvků českých politických stran před volbami 2010 a 2013

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10326882" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10326882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=457255" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=457255</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Co strany sdílejí na Facebooku? Analýza příspěvků českých politických stran před volbami 2010 a 2013

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je popsat typ obsahu, který české poliické strany sdílely na Facebooku během volebních kampaní v letech 2010 a 2013 a zjistit, jaká témata ze svého programu tam prezentovaly. Prezentací své politiky by strany měly získat větší vliv při nastolování veřejné agendy. Dalším cílem bylo zjistit, jestli se strany na Facebooku zaměřovaly na stejná témata jako ve svých volebních programech. To by mělo naznačit, jestli strany na Facebooku cílily na specifické segmenty voličů. K analýze facebookových profilů a volebních programů byla použita obsahová analýza. Ta odhalila, že strany většinou přes Facebook informovaly o svých kampaních. V části příspěvků ale také seznamovaly uživatele se svým politickým programem. Politické strany se tak zřejmě pokoušely přes Facebook nastolit veřejnou agendu. Nejčastějšími tématy programových příspěvků byly ekonomika a sociální politika, což bylo zřejmě způsobené ekonomickou krizí a dominantní pozicí socioekonomického štěpení v české společnosti. Jedním z nejčastějších témat byla v roce 2013 také spravedlnost, což je nejspíše následek řady korupčních skandálů, které v té době ovlivňovaly společnost. Struktura témat ve volebních programech a na Facebooku byla rozdílná, ale zdá se, že strany na Facebooku cílí na své tradiční voličské skupiny a nikoli na specifické segmenty, které jsou tam zastoupené.

  • Název v anglickém jazyce

    What do parties share on Facebook? An analysis of Czech political parties' posts before 2010 and 2013 elections

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to describe what types of content Czech political parties shared during the election campaigns in 2010 and 2013 and to explore which themes of prioritized policies they presented on Facebook. Presenting their policies should give them greater influence in setting the public agenda. Another aim was to determine whether parties highlighted the same policy themes on Facebook as they did in their manifestos. This should suggest whether they were targeting specific voter segments on Facebook. Content analysis was used to analyse political parties' posts and manifestos. It was revealed that parties mostly informed the public about their campaigns. However, they also paid a certain attention to presentation of their policies. This suggests that political parties tried to use Facebook to set the public agenda. Among the most popular themes during both campaigns were the economy and social policy. This could be caused by the economic crisis and a dominant socio-economic cleavage in Czech society. Justice was the most popular theme in 2013, probably as a consequence of many corruption scandals. The structure of the themes in election programmes and on Facebook was different, but it seems that on Facebook parties were targeting their traditional voters rather than specific segments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Politologická revue

  • ISSN

    1211-0353

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    69-96

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus