Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The coup that flopped: Facebook as a platform for emotional protest

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10328853" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10328853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5210/fm.v21i1.6333" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5210/fm.v21i1.6333</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5210/fm.v21i1.6333" target="_blank" >10.5210/fm.v21i1.6333</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The coup that flopped: Facebook as a platform for emotional protest

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper develops the idea that recent "networked" social movements are driven by emotions and provides an analysis of the role of emotions in movement mobilization. The case study focuses on the 2013 protests against a "coup" within the Czech Social Democratic Party. The protests had an immediate impact, resulting in a series of demonstrations, mainstream media attention and a successful overturning of the "coup". The movement's Facebook page served as an important catalyst for the protest. We argue that the movement's success can be explained by its emphasis on perceived issues of morality. As people tend to gather on Facebook to express their feelings, social media become a primary conduit for emotional protest, which can be subsequently taken to the streets.

  • Název v anglickém jazyce

    The coup that flopped: Facebook as a platform for emotional protest

  • Popis výsledku anglicky

    This paper develops the idea that recent "networked" social movements are driven by emotions and provides an analysis of the role of emotions in movement mobilization. The case study focuses on the 2013 protests against a "coup" within the Czech Social Democratic Party. The protests had an immediate impact, resulting in a series of demonstrations, mainstream media attention and a successful overturning of the "coup". The movement's Facebook page served as an important catalyst for the protest. We argue that the movement's success can be explained by its emphasis on perceived issues of morality. As people tend to gather on Facebook to express their feelings, social media become a primary conduit for emotional protest, which can be subsequently taken to the streets.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-05575S" target="_blank" >GA14-05575S: Role sociálních médií v transformaci politické komunikace a občanské participace v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    First Monday

  • ISSN

    1396-0466

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DK - Dánské království

  • Počet stran výsledku

    33

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84958211454