The coup that flopped: Facebook as a platform for emotional protest
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10328853" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10328853 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5210/fm.v21i1.6333" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5210/fm.v21i1.6333</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5210/fm.v21i1.6333" target="_blank" >10.5210/fm.v21i1.6333</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The coup that flopped: Facebook as a platform for emotional protest
Popis výsledku v původním jazyce
This paper develops the idea that recent "networked" social movements are driven by emotions and provides an analysis of the role of emotions in movement mobilization. The case study focuses on the 2013 protests against a "coup" within the Czech Social Democratic Party. The protests had an immediate impact, resulting in a series of demonstrations, mainstream media attention and a successful overturning of the "coup". The movement's Facebook page served as an important catalyst for the protest. We argue that the movement's success can be explained by its emphasis on perceived issues of morality. As people tend to gather on Facebook to express their feelings, social media become a primary conduit for emotional protest, which can be subsequently taken to the streets.
Název v anglickém jazyce
The coup that flopped: Facebook as a platform for emotional protest
Popis výsledku anglicky
This paper develops the idea that recent "networked" social movements are driven by emotions and provides an analysis of the role of emotions in movement mobilization. The case study focuses on the 2013 protests against a "coup" within the Czech Social Democratic Party. The protests had an immediate impact, resulting in a series of demonstrations, mainstream media attention and a successful overturning of the "coup". The movement's Facebook page served as an important catalyst for the protest. We argue that the movement's success can be explained by its emphasis on perceived issues of morality. As people tend to gather on Facebook to express their feelings, social media become a primary conduit for emotional protest, which can be subsequently taken to the streets.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-05575S" target="_blank" >GA14-05575S: Role sociálních médií v transformaci politické komunikace a občanské participace v České republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
First Monday
ISSN
1396-0466
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DK - Dánské království
Počet stran výsledku
33
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84958211454