Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role populismu ve volebním marketingu hnutí ANO před parlamentními volbami v roce 2013

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10337714" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10337714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CEPSR.2016.4.319" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CEPSR.2016.4.319</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CEPSR.2016.4.319" target="_blank" >10.5817/CEPSR.2016.4.319</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role populismu ve volebním marketingu hnutí ANO před parlamentními volbami v roce 2013

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text přináší analýzu praktického využití populismu ve volebním marketingu hnutí ANO před posledními českými parlamentními volbami v roce 2013. Hlavním cílem je propojit dva odlišné politologické koncepty a rozvést problematiku politického marketingu a populismu o nové pohledy a přístupy. První část studie popisuje teoretické přístupy k populismu a volebnímu marketingu, které jsou posléze aplikovány v případové studii reflektující roli populismu ve volebním marketingu hnutí ANO. V následující empirické části analyzujeme, jakým způsobem volební štáb ANO formuloval a realizoval svou volební strategii, využíval interní průzkumy trhu, rozdělil elektorát a označil klíčové voličské segmenty. V následující části se zaměřujeme na analýzu kritické rétoriky lídrů hnutí ANO vůči celému politickému establishmentu, vykazující některé charakteristické znaky populismu. Samotný výzkum populismu je založen na obsahové analýze oficiálních stranických dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s hlavními volebními stratégy. Provedenou analýzou potvrzujeme, že populismus byl součástí identity hnutí ANO a pomohl mu úspěšně mobilizovat segment nespokojených voličů. Vnímání populismu ve volební kampani ANO vychází z proto-marketingovému konceptu, který společně zformulovali Henneberg a Eghbalian v roce 2002. Díky využití catch-all strategie tzv. nediferencovaného přístupu k cílení na nespokojené voliče, spolu s absencí jasné dominantní ideologie v identitě hnutí, lze charakterizovat marketingovou pozici ANO z pohledu strategie "Taktického populisty" podle Hennebergovy stranické typologie. Na druhou stranu však zpochybňujeme správnost originálního označení kategorie "Taktický populista".

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Populism in the Electoral Marketing of the Movement ANO Before the Czech Parliamentary Election in 2013

  • Popis výsledku anglicky

    The text provides an analysis of the practical use of populism in electoral marketing by the movement ANO before the last election to the Czech parliament in 2013. Its main goal is to link two heretofore unconnected concepts in political science and develop new insights and approaches in political research in the area of political marketing and populism. The first part describes theoretical approaches found in populism and electoral marketing, which are later applied to a case study reflecting the role of populism in the electoral marketing of ANO. In the empirical part, we analyze how the election campaign staff of ANO implemented and formulated their electoral strategy, used internal market research, classified the electorate, and identified key segments of voters. In the next part, we focus on an analysis of the critical rhetoric of ANO leaders against the whole political establishment, including populist features in various arguments. The research of populism in ANO's campaign is based on content analysis of the main party documents as well as an analysis of semi-structured interviews with ANO's election strategists. We confirm that populism was a part of the identity of the movement, which helped it successfully mobilize the segment of disgruntled voters. The author's perception of populism is based on the proto-political marketing concept, formulated by Henneberg and Eghbalian in 2002. This form of populism's catch-all strategy of undifferentiated targeting, as well as a lack of clear or dominant ideological roots in ANO's party profile (identity), would characterize the position of ANO as "The Tactical Populist" party in Henneberg's typology. However, we question the significance Henneberg assigned to the Tactical Populist category.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Central European Political Studies Review

  • ISSN

    1212-7817

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    35

  • Strana od-do

    319-353

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus