Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding Journalists on Twitter: The Czech Case

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F17%3A10332256" target="_blank" >RIV/00216208:11230/17:10332256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-33865-1_28" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-33865-1_28</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1" target="_blank" >10.1007/978-3-319-33865-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding Journalists on Twitter: The Czech Case

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article aims to show that journalists in different countries have different approaches to the use of Twitter. After looking at American and German research, it is fair to say that journalists generally perceive their posts on Twitter in relation to their profession. They do not consider Twitter only to be the private sphere. It is therefore important to understand them not only in the public sphere as a whole, but in large companies as well as in small and medium-sized enterprises (SMEs) too. The article examines six of the most popular Czech journalists&apos; Twitter accounts. The following content analysis supports the conclusions of surveys from elsewhere. The article seeks to demonstrate that Czech journalists perceive Twitter more as a medium to support private conversations with other users than as a medium to promote the content of his or her publisher.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding Journalists on Twitter: The Czech Case

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to show that journalists in different countries have different approaches to the use of Twitter. After looking at American and German research, it is fair to say that journalists generally perceive their posts on Twitter in relation to their profession. They do not consider Twitter only to be the private sphere. It is therefore important to understand them not only in the public sphere as a whole, but in large companies as well as in small and medium-sized enterprises (SMEs) too. The article examines six of the most popular Czech journalists&apos; Twitter accounts. The following content analysis supports the conclusions of surveys from elsewhere. The article seeks to demonstrate that Czech journalists perceive Twitter more as a medium to support private conversations with other users than as a medium to promote the content of his or her publisher.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Strategic Innovative Marketing

  • ISBN

    978-3-319-33863-7

  • ISSN

    2198-7246

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    219-225

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing AG

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Mykonos, Greece

  • Datum konání akce

    24. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000405332300028