Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Management a hospodaření muzeí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10373133" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10373133 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/75075741:_____/18:N0000001

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Management a hospodaření muzeí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha zkoumá problém řízení a hospodaření muzeí. Ukazuje muzeum jako kulturní instituci, která může být analyzována z geneticko-historického, muzeologického, kulturního, funkčního, sociologického, statistického, ekonomického, manažerského, marketingového a administrativně správního aspektu. Publikace zkoumá následující okruhy problémů: V teoretických východiscích načrtává historii muzeí a charakterizuje tři &quot;klasické&quot; (obvykle uváděné) funkce muzea: funkci paměťovou, vzdělávací a zážitkovou. Dochází k závěru, že v současnosti se rodí další funkce muzea související s jeho působením jako vědecké instituce (resp. návštěvnického centra), střediska ekologické výchovy a instituce cestovního ruchu. Těžiště zkoumání je položeno do analýzy managementu muzeí a jejich hospodaření. Autoři knihy hledají nové manažerské přístupy v oblasti strategického a operativního řízení muzeí, řízení lidských zdrojů, komunikace s veřejností a marketingu muzeí. Formulují východiska tzv. poptávkového způsobu řízení muzeí, vytváří model řízení muzea &quot;dělat správné věci správně a správně o nich komunikovat&quot;, navrhují postupy, jak systémově a procesně řídit muzeum a k tomu využívat dostupné manažerské metody. V oblasti ekonomiky muzeí jsou formulovány zásady hospodaření a finančního řízení veřejných muzeí, jsou vytyčovány cesty ke zvýšení ekonomické soběstačnosti muzeí a definovány přístupy řízení nákladů a dosahování racionálních úspor. Součástí knihy je osm případových studií z oblasti řízení muzeí v ČR. Jde převážně o studie, které se opírají o zkušenosti autorů publikace z řízení muzeí a z činností zaměřených k muzejnictví. Kniha má vedle teoretického přínosu i praktický přínos. Teoretické závěry, opírající se o empirické prozkoumání reality fungování muzeí, mohou být zdrojem informací, jak naplňovat úkoly muzeí uložené legislativou, jak efektivně chránit sbírku a účelně s ní nakládat, jak hospodárně pracovat s rozpočtem a majetkem muzea, motivovat a vést zaměstnance, účinně provádět prezentaci a marketing muzea. V neposlední řadě mohou být výsledky zkoumání využity i jako zdroj informací pro předkladatele vládních návrhů zákonů, které se týkají zakládání a řízení muzeí a jejich hospodaření.

  • Název v anglickém jazyce

    management; museum; museums and their economic operation

  • Popis výsledku anglicky

    This book examines the issue of governance and management of museums. It shows the museum as a cultural institution that can be analyzed from: genetic-historical, museological, cultural, functional, sociological, statistical, economical, managerial, marketing, and administratively correct aspects. This publication examines the following problems: The theoretical part outlines the history of the museum and characterizes the three &quot;classical&quot; (commonly referred to) functions of the museum: the function of remembrance, learning, and experience. It has been concluded that other functions related to the museums are arising from their present work such as being a research institution (ie. the visitor center), environmental education centers, and institutions of tourism. The focus of the research is placed on an analysis of the economics of museums and their management. The authors seek new management approaches in the strategic and operational management of museums, human resource management, public relations and the marketing of museums. It formulates bases of the demand oriented method of museum management, creates a management model of a museum &quot;doing the right things right and properly communicating them&quot;, proposes ideas of how to manage the museum via system and process, and how to use available management methods. In the field of economics, museums are formulated on the principles of economy and financial management of public museums, they seek ways to increase the economic self-sufficiency of museums and define approaches to managing costs and achieving reasonable savings. The book includes eight case studies in the field of museums in the Czech Republic. It is mainly about the study, which is based on the authors&apos; experience with the publication regarding museum management and the activities aimed at museums. The book has theoretical contributions as well as practical benefits. The theoretical conclusions are based on an empirical exploration of the reality of functioning museums which can be a source of information on how to implement museum goals by reducing legislation, how to efficiently protect the collection and effectively preserve, how to work with the budget and property of the museum in an economical fashion, how to motivate and encourage employees to effectively implement the presentation and marketing of the museum. Finally, the results of the research may be used as a source of information for the sponsors of government bills concerning the formation and management of museums and their economic operation.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-3638-2

  • Počet stran knihy

    242

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy