Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Global sport and consumer culture: An introduction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10375438" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10375438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1177/1469540517744691" target="_blank" >https://doi.org/10.1177/1469540517744691</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1469540517744691" target="_blank" >10.1177/1469540517744691</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Global sport and consumer culture: An introduction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces the Special Issue of the Journal of Consumer Culture on the theme of Global Sport and Consumer Culture&apos;. We begin by briefly setting out how the interrelations of global sport and consumer culture have intensified through three historical stages: first, a take-off&apos; phase from the late 19th century to the mid-1940s; second, an integrative and expansionist&apos; phase from the late 1940s to the late 1980s; third, a transnational hyper-commodification&apos; phase from the early 1990s onwards. We argue that contemporary global consumer sport is underpinned by five large-scale transnational processes&apos;, which are globalization, commodification, securitization, mediatization, and postmodernization. We explore how a variety of substantive themes subsequently emerge within global consumer sport, which are diversely referenced by the papers in this special issue; these themes include social structures and divisions, celebrity culture, the making of sport consumers, and the glocal aspects of global consumer sport. We conclude by outlining the contents of the seven papers contained within this Special Issue.

  • Název v anglickém jazyce

    Global sport and consumer culture: An introduction

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces the Special Issue of the Journal of Consumer Culture on the theme of Global Sport and Consumer Culture&apos;. We begin by briefly setting out how the interrelations of global sport and consumer culture have intensified through three historical stages: first, a take-off&apos; phase from the late 19th century to the mid-1940s; second, an integrative and expansionist&apos; phase from the late 1940s to the late 1980s; third, a transnational hyper-commodification&apos; phase from the early 1990s onwards. We argue that contemporary global consumer sport is underpinned by five large-scale transnational processes&apos;, which are globalization, commodification, securitization, mediatization, and postmodernization. We explore how a variety of substantive themes subsequently emerge within global consumer sport, which are diversely referenced by the papers in this special issue; these themes include social structures and divisions, celebrity culture, the making of sport consumers, and the glocal aspects of global consumer sport. We conclude by outlining the contents of the seven papers contained within this Special Issue.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Consumer Culture

  • ISSN

    1469-5405

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    229-240

  • Kód UT WoS článku

    000432087600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85046725833