Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Participatory Contact Zones and Conflict Transformation: The Participatory Intensities of the Cyprus Friendship Program

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10382306" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10382306 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.7146/tjcp.v5i1.105286" target="_blank" >https://doi.org/10.7146/tjcp.v5i1.105286</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7146/tjcp.v5i1.105286" target="_blank" >10.7146/tjcp.v5i1.105286</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Participatory Contact Zones and Conflict Transformation: The Participatory Intensities of the Cyprus Friendship Program

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite the celebratory approach towards community participation in peace-building, less attention has been placed on the participatory process itself, leaving ambiguous how, and to what degree, power is actually redistributed in these processes. this article aims to address this gap by further developing Torre&apos;s concept of the participatory contact zone. This notion first structures a mapping of Cypriot bi-communal education-related projects (2010-2015) and then supports an in-depth analysis of one project, the Cyprus Friendship Program (CFP). This case study uses Carpentier&apos;s four-level, twelve-step model for participatory analysis to scrutinize the participatory intensity of the CFP&apos;s organizational processes, focusing on the power position of the involved youngsters. It shows that teenagers participate in the CFP at varying degrees: While their power position on a more structural level is limited, there are three areas where these youngsters become more empowered: co-organization (at lower levels), the teamwork during activities and the development of new initiatives.

  • Název v anglickém jazyce

    Participatory Contact Zones and Conflict Transformation: The Participatory Intensities of the Cyprus Friendship Program

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the celebratory approach towards community participation in peace-building, less attention has been placed on the participatory process itself, leaving ambiguous how, and to what degree, power is actually redistributed in these processes. this article aims to address this gap by further developing Torre&apos;s concept of the participatory contact zone. This notion first structures a mapping of Cypriot bi-communal education-related projects (2010-2015) and then supports an in-depth analysis of one project, the Cyprus Friendship Program (CFP). This case study uses Carpentier&apos;s four-level, twelve-step model for participatory analysis to scrutinize the participatory intensity of the CFP&apos;s organizational processes, focusing on the power position of the involved youngsters. It shows that teenagers participate in the CFP at varying degrees: While their power position on a more structural level is limited, there are three areas where these youngsters become more empowered: co-organization (at lower levels), the teamwork during activities and the development of new initiatives.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Conjunctions. Transdisciplinary Journal of Cultural Participation

  • ISSN

    2246-3755

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DK - Dánské království

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    1-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus