Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Československá televize jako továrna na propagandu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10393431" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10393431 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Československá televize jako továrna na propagandu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku zaměřujeme pozornost na propagandistickou roli Československé televize, jako jednoho z hlavních ideologických nástrojů Komunistické strany Československa a významné součásti mediálního bloku socialistických zemí v čele se Sovětským svazem, který televizi považoval za jeden z masových prostředků informace a propagandy. Přirovnání Československé televize k továrně na propagandu se na může jevit jako nepřiměřené, skutečností ale je, že denně vyráběla a vysílala takový obsah, kterým československou společnost ovlivňovala k podpoře komunistického režimu a aktuální politiky KSČ.

  • Název v anglickém jazyce

    Czechoslovak Television as a Propaganda Factory

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the propaganda role of Czechoslovak Television as one of the main ideological tools of the Communist Party of Czechoslovakia and a significant part of the media bloc of socialist countries, led by the Soviet Union, who considered television one of the mass means of information and propaganda. The comparison of Czechoslovak Television to the propaganda factory may seem disproportionate, but the fact is that it produced and broadcast daily the content that the Czechoslovak society influenced to support the Communist regime and the current KSČ policy.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Film a dějiny. 7, Propaganda

  • ISBN

    978-80-87292-44-0

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    329-338

  • Počet stran knihy

    380

  • Název nakladatele

    Václav Žák - Casablanca

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly