Ženy (a muži) ve zpravodajských redakcích : mediální instituce pohledem genderových mediálních studií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10398761" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10398761 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ženy (a muži) ve zpravodajských redakcích : mediální instituce pohledem genderových mediálních studií
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je v českém prostředí prvním uceleným pohledem na řadu faktorů, které ovlivňují situaci novinářů a novinářek a spolupodílejí se tak i na genderové diskriminaci v profesi. Na základě podrobné rešerše a kritické reflexe zahraniční i domácí literatury zpochybňuje zažitou představu, že zvýšení počtu žen v novinářské profesi a zlepšení jejich postavení v redakcích (například z hlediska zastávání vyšších hierarchických pozic) samo o sobě přispěje k proměně reprezentací žen (a mužů) v mediálních obsazích nebo promění charakter profese samotné, a to především ve prospěch žen. Představuje další strukturní a organizační vlivy, které mohou být ve srovnání s genderem pro směřování a podobu profese významnější, a shrnuje výsledky vlastního autorčina výzkumu, v němž se zaměřila na to, které faktory vnímají jako zásadní ve své profesi samotné novinářky a novináři v České republice.
Název v anglickém jazyce
Women (and men) in the newsrooms : Media institutions through the prism of gender media studies
Popis výsledku anglicky
The book summarizes contributions of the field of gender media studies and, more specifically, feminist political economy of communication, in terms of its concern and conflicting ideas, summarizes the conclusions of gender research on media institutions and focuses on the perspective studying gender among many influences in the news such as economic, sociocultural and organizational factors.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-4284-0
Počet stran knihy
131
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—