Meziválečná česká a slovenská žurnalistika (1918-1938)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10399986" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10399986 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Meziválečná česká a slovenská žurnalistika (1918-1938)
Popis výsledku v původním jazyce
Období mezi dvěma světovými válkami v Československu je dodnes spojeno s představou rozkvětu demokracie, hospodářství a kultury. Tento idealistický pohled se střetává s řadou problematických jevů, které období tzv. první republiky doprovázely, o období po Mnichovu 1938 nemluvě. Přesto Československo během těchto dvaceti let dokázalo, že se v mnohém může rovnat vyspělým demokratickým státům s mnohem delší tradicí. Jednou z takových oblastí byla bezesporu oblast kulturní. Československo se stalo republikou čtenářů a fascinace tištěným slovem prostupovala všechny vrstvy společnosti. Tento zájem se týkal také novin a časopisů. Každý, kdo toužil v oblasti svého konání vyniknout a být vidět, musel být v novinách či časopisech přítomen, ať již jako objekt zájmu, nebo jako autor textů. Z dnešního pohledu je překvapující pestrost nabídky jednotlivých periodik, která přinášela svůj specifický pohled na politiku, hospodářství, jednotlivé oblasti kultury, sport a životní styl. Mediální prostředí 20. a 30. let 20. století však nepatřilo pouze tisku, svou roli na poli zábavním a informačním hrál již film a po nesmělých počátcích se začal rychle rozvíjet také rozhlas.
Název v anglickém jazyce
Interwar Czech and Slovak Journalism (1918-1938)
Popis výsledku anglicky
To this day, the period between the two world wars in Czechoslovakia is associated with the idea of a flourishing democracy, economy and culture. This idealistic view conflicts with a number of problematic phenomena which accompanied the period of the First Republic, not to mention the period after Munich 1938. Even so, during this twenty-year period Czechoslovakia proved that it was in many respects the equal of democratic states with a longer tradition. Without a doubt, culture was one of these areas. Czechoslovakia became a republic of readers and its fascination with the printed word pervaded all classes of the society. This interest also included newspapers and magazines. Anyone who wanted to excel and be noticed in his field, either as an interesting person or the author of texts, had to be present in the newspapers and magazines. The diversity of individual periodicals offering their specific view of politics, economics, cultural areas, sport and lifestyle is surprising from today's perspective. The media environment of the 1920s and 1930s however did not belong only to the press; film was already playing its informational and entertainment role and after a somewhat timid start, radio began to rapidly expand as well.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-4299-4
Počet stran knihy
306
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—