Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education in Turkmenistan under the second president: genuine reforms or make believe?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F20%3A10417610" target="_blank" >RIV/00216208:11230/20:10417610 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-50127-3_5" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-50127-3_5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-50127-3_5" target="_blank" >10.1007/978-3-030-50127-3_5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education in Turkmenistan under the second president: genuine reforms or make believe?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter analyses reforms in education in Turkmenistan during the second president of Turkmenistan. It critically approaches the reforms that has been accomplished by the regime of Gurbanguly Berdimuhamedow. It shows that growing education gap between Turkmenistan and the world is reflected by the population that attempts to send their children to be educated outside Turkmenistan (with the regime trying to create as much obstacle in this process as possible). At the same time the pupils and students inside Turkmenistan are under the growing pressure of more ideologized education and increasingly low quality.

  • Název v anglickém jazyce

    Education in Turkmenistan under the second president: genuine reforms or make believe?

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter analyses reforms in education in Turkmenistan during the second president of Turkmenistan. It critically approaches the reforms that has been accomplished by the regime of Gurbanguly Berdimuhamedow. It shows that growing education gap between Turkmenistan and the world is reflected by the population that attempts to send their children to be educated outside Turkmenistan (with the regime trying to create as much obstacle in this process as possible). At the same time the pupils and students inside Turkmenistan are under the growing pressure of more ideologized education and increasingly low quality.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Education in Central Asia : A Kaleidoscope of Challenges and Opportunities

  • ISBN

    978-3-030-50126-6

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    71-91

  • Počet stran knihy

    202

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly