Remediace výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F20%3A10423786" target="_blank" >RIV/00216208:11230/20:10423786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=5RXNvuN.-J" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=5RXNvuN.-J</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Remediace výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Text se věnuje rostoucí technologické podmíněnosti výuky, jejímž významným akcelerátorem se stalo omezení až úplné zrušení takzvané kontaktní výuky během opatření zavedených proti šíření koronaviru v prvním pololetí roku 2020. Na výuku nahlíží jako na mediovaný proces, u nějž s rostoucím podílem zapojování technologií dochází k remediaci, a sice směrem od jeho původní podoby, kdy byl mediován převážně v rovině společenské, k nynější, kdy naopak výrazně stoupá podíl jeho mediace v rovině technologické, a to až k absolutnímu stadiu, k němuž došlo v období eliminace takzvané kontaktní výuky. I společenská dimenze výuky totiž byla převedena do dimenze technologické, kvůli čemuž se stala technologicky podmíněnou s doprovodnými důsledky, mezi něž se zařadila také nemožnost vzdělávat žáky či studenty nevybavené potřebnými technologickými prostředky.
Název v anglickém jazyce
Teaching Remediation
Popis výsledku anglicky
This text deals with the growing technological conditionality of teaching, which has been significantly accelerated by the reduction or complete abolition of so-called contact teaching during measures introduced against the spread of coronavirus in the first half of 2020. It perceives teaching as a mediated process, in which, with the growing share of technology involvement, remediation is taking place, namely from its original form, when it was mediated mainly at the social level, to the current stage, when, on the contrary, the share of its mediation at the technological level increases even to the absolute stage, which occurred during the elimination of so-called contact teaching. The social dimension of teaching was also transferred to the technological dimension, which made it technologically conditioned with accompanying consequences, that also included the impossibility of educating pupils or students not equipped with the necessary technological devices.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia: odborná revue pro didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
56-62
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—