Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Remediace výuky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F20%3A10423786" target="_blank" >RIV/00216208:11230/20:10423786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=5RXNvuN.-J" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=5RXNvuN.-J</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Remediace výuky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se věnuje rostoucí technologické podmíněnosti výuky, jejímž významným akcelerátorem se stalo omezení až úplné zrušení takzvané kontaktní výuky během opatření zavedených proti šíření koronaviru v prvním pololetí roku 2020. Na výuku nahlíží jako na mediovaný proces, u nějž s rostoucím podílem zapojování technologií dochází k remediaci, a sice směrem od jeho původní podoby, kdy byl mediován převážně v rovině společenské, k nynější, kdy naopak výrazně stoupá podíl jeho mediace v rovině technologické, a to až k absolutnímu stadiu, k němuž došlo v období eliminace takzvané kontaktní výuky. I společenská dimenze výuky totiž byla převedena do dimenze technologické, kvůli čemuž se stala technologicky podmíněnou s doprovodnými důsledky, mezi něž se zařadila také nemožnost vzdělávat žáky či studenty nevybavené potřebnými technologickými prostředky.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Remediation

  • Popis výsledku anglicky

    This text deals with the growing technological conditionality of teaching, which has been significantly accelerated by the reduction or complete abolition of so-called contact teaching during measures introduced against the spread of coronavirus in the first half of 2020. It perceives teaching as a mediated process, in which, with the growing share of technology involvement, remediation is taking place, namely from its original form, when it was mediated mainly at the social level, to the current stage, when, on the contrary, the share of its mediation at the technological level increases even to the absolute stage, which occurred during the elimination of so-called contact teaching. The social dimension of teaching was also transferred to the technological dimension, which made it technologically conditioned with accompanying consequences, that also included the impossibility of educating pupils or students not equipped with the necessary technological devices.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Civilia: odborná revue pro didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    56-62

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus