Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adventures in Everyday Spaces: Hyperlocal Computer Games in 1980s-1990s Czechoslovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10427937" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10427937 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adventures in Everyday Spaces: Hyperlocal Computer Games in 1980s-1990s Czechoslovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter introduces the term &quot;hyperlocal games&quot; to describe computer and video games created by people from a particular place about that place and about the people who inhabit it, written primarily (but not exclusively) for the local community. Drawing from three case studies from 1980s and 1990s Czechoslovakia, the chapter reads hyperlocal games as instances of de Certeau&apos;s concept of spatial tactics and the Situationist practice of dérive. In these games, young amateurs recreated the sites of their everyday lives, such as schools, towns or hobby clubs, and subjected the resulting game spaces to their own rules, fulfilling their ambitions and challenging adult authorities. The chapter argues that studying hyperlocal games can sensitize game scholars and historians to the everyday contexts of game production.

  • Název v anglickém jazyce

    Adventures in Everyday Spaces: Hyperlocal Computer Games in 1980s-1990s Czechoslovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter introduces the term &quot;hyperlocal games&quot; to describe computer and video games created by people from a particular place about that place and about the people who inhabit it, written primarily (but not exclusively) for the local community. Drawing from three case studies from 1980s and 1990s Czechoslovakia, the chapter reads hyperlocal games as instances of de Certeau&apos;s concept of spatial tactics and the Situationist practice of dérive. In these games, young amateurs recreated the sites of their everyday lives, such as schools, towns or hobby clubs, and subjected the resulting game spaces to their own rules, fulfilling their ambitions and challenging adult authorities. The chapter argues that studying hyperlocal games can sensitize game scholars and historians to the everyday contexts of game production.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Game History and the Local

  • ISBN

    978-3-030-66421-3

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    17-35

  • Počet stran knihy

    240

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly