Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perspectives on Mediated Shame of Class and Poverty in European Contexts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10428627" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10428627 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-73543-2_1" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-73543-2_1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-73543-2_1" target="_blank" >10.1007/978-3-030-73543-2_1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perspectives on Mediated Shame of Class and Poverty in European Contexts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this chapter we introduce the key concepts of the book - media, class, poverty, and shaming. We describe a shift in the strategy of the media over recent decades, from giving or denying a voice to gazing at selected segments of society. Behind that move is a new negotiation of the meaning of class and wealth or poverty as a social relationship and cultural symbols. Shaming works here as a strategy of implicit or explicit social degradation. Across Europe, the mediatized shaming of poverty and class does not follow any simple logic, but is dependent on a local socio-political context.

  • Název v anglickém jazyce

    Perspectives on Mediated Shame of Class and Poverty in European Contexts

  • Popis výsledku anglicky

    In this chapter we introduce the key concepts of the book - media, class, poverty, and shaming. We describe a shift in the strategy of the media over recent decades, from giving or denying a voice to gazing at selected segments of society. Behind that move is a new negotiation of the meaning of class and wealth or poverty as a social relationship and cultural symbols. Shaming works here as a strategy of implicit or explicit social degradation. Across Europe, the mediatized shaming of poverty and class does not follow any simple logic, but is dependent on a local socio-political context.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-02521S" target="_blank" >GA17-02521S: Chudoba jako mediální spektákl: zostuzování sociálně slabých v televizních reality shows a na internetu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mediated Shame of Class and Poverty Across Europe

  • ISBN

    978-3-030-73542-5

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1-18

  • Počet stran knihy

    254

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly