Perspectives on Mediated Shame of Class and Poverty in European Contexts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10428627" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10428627 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-73543-2_1" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-73543-2_1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-73543-2_1" target="_blank" >10.1007/978-3-030-73543-2_1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perspectives on Mediated Shame of Class and Poverty in European Contexts
Popis výsledku v původním jazyce
In this chapter we introduce the key concepts of the book - media, class, poverty, and shaming. We describe a shift in the strategy of the media over recent decades, from giving or denying a voice to gazing at selected segments of society. Behind that move is a new negotiation of the meaning of class and wealth or poverty as a social relationship and cultural symbols. Shaming works here as a strategy of implicit or explicit social degradation. Across Europe, the mediatized shaming of poverty and class does not follow any simple logic, but is dependent on a local socio-political context.
Název v anglickém jazyce
Perspectives on Mediated Shame of Class and Poverty in European Contexts
Popis výsledku anglicky
In this chapter we introduce the key concepts of the book - media, class, poverty, and shaming. We describe a shift in the strategy of the media over recent decades, from giving or denying a voice to gazing at selected segments of society. Behind that move is a new negotiation of the meaning of class and wealth or poverty as a social relationship and cultural symbols. Shaming works here as a strategy of implicit or explicit social degradation. Across Europe, the mediatized shaming of poverty and class does not follow any simple logic, but is dependent on a local socio-political context.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-02521S" target="_blank" >GA17-02521S: Chudoba jako mediální spektákl: zostuzování sociálně slabých v televizních reality shows a na internetu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Mediated Shame of Class and Poverty Across Europe
ISBN
978-3-030-73542-5
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
1-18
Počet stran knihy
254
Název nakladatele
Palgrave Macmillan
Místo vydání
Cham
Kód UT WoS kapitoly
—