Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Média o médiích: Jak česká média informují o problematice médií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10444083" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10444083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gbUbyZW09u" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gbUbyZW09u</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Média o médiích: Jak česká média informují o problematice médií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zaměřuje na otázku, jak současná česká média informují o problematice médií. Výzkumný vzorek je zvolen na základě klíčových slov spojených s problémy, jako jsou např. dezinformace, se standardy novinářské práce a s legislativními opatřeními. Díky zapojení analýzy diskurzu se podařilo nejen zmapovat probíraná témata, ale i prozkoumat řadu skrytých aspektů, jež charakterizují současný stav tohoto diskurzu: od narativního uchopení přes sémantické vymezení některých pojmů až k nevyslovovaným předpokladům, jež jsou považovány za samozřejmé. Studie také odhalila posun v zacházení s pojmy dezinformace, fake news a hoax.

  • Název v anglickém jazyce

    Media on the media: How do the Czech media inform about the media issues

  • Popis výsledku anglicky

    The study is focused on how the contemporary Czech media inform about media issues. The research sample is based on keywords related to crucial issues (e.g., disinformation), standards of the journalist profession, and legislative measures. Owing to the application of the discourse analysis, we managed not only to describe the discussed topics but also to explore many hidden aspects characteristic for the contemporary situation of this discourse: from narrative framing and semantic definition of some terms to unspoken presumptions, which are taken for granted. The study has also discovered a change in using the terms disinformation, fake news, and hoax.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Civilia: odborná revue pro didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

    2336-3584

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    4-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus