Tobacco Industry Lobbying
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10432573" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10432573 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-13895-0_231-1" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-13895-0_231-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-13895-0_231-1" target="_blank" >10.1007/978-3-030-13895-0_231-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tobacco Industry Lobbying
Popis výsledku v původním jazyce
Tobacco industry representatives use various strategies and tactics to influence key decisionmakers and stakeholders, such as policymakers or regulators, to increase their business impact and minimize potential threats. The tobacco industry uses lobbying and pressure groups or indirect stealth influence, such as funding medical research, third-party experts, front groups, astroturfing, and corruption. Tactics are used for resisting public policy, namely, health and tax policy, interference with tobacco control measures, and avoiding regulations in advertising and marketing communication. Many of the tobacco industry tactics have been uncovered in the past as manipulative, unethical, or illegal.
Název v anglickém jazyce
Tobacco Industry Lobbying
Popis výsledku anglicky
Tobacco industry representatives use various strategies and tactics to influence key decisionmakers and stakeholders, such as policymakers or regulators, to increase their business impact and minimize potential threats. The tobacco industry uses lobbying and pressure groups or indirect stealth influence, such as funding medical research, third-party experts, front groups, astroturfing, and corruption. Tactics are used for resisting public policy, namely, health and tax policy, interference with tobacco control measures, and avoiding regulations in advertising and marketing communication. Many of the tobacco industry tactics have been uncovered in the past as manipulative, unethical, or illegal.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Palgrave Encyclopedia of Interest Groups, Lobbying and Public Affairs
ISBN
978-3-030-44555-3
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1358-1361
Počet stran knihy
1508
Název nakladatele
Palgrave MacMillan
Místo vydání
Cham
Kód UT WoS kapitoly
—