Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tobacco Industry Lobbying

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10432573" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10432573 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-13895-0_231-1" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-13895-0_231-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-13895-0_231-1" target="_blank" >10.1007/978-3-030-13895-0_231-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tobacco Industry Lobbying

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tobacco industry representatives use various strategies and tactics to influence key decisionmakers and stakeholders, such as policymakers or regulators, to increase their business impact and minimize potential threats. The tobacco industry uses lobbying and pressure groups or indirect stealth influence, such as funding medical research, third-party experts, front groups, astroturfing, and corruption. Tactics are used for resisting public policy, namely, health and tax policy, interference with tobacco control measures, and avoiding regulations in advertising and marketing communication. Many of the tobacco industry tactics have been uncovered in the past as manipulative, unethical, or illegal.

  • Název v anglickém jazyce

    Tobacco Industry Lobbying

  • Popis výsledku anglicky

    Tobacco industry representatives use various strategies and tactics to influence key decisionmakers and stakeholders, such as policymakers or regulators, to increase their business impact and minimize potential threats. The tobacco industry uses lobbying and pressure groups or indirect stealth influence, such as funding medical research, third-party experts, front groups, astroturfing, and corruption. Tactics are used for resisting public policy, namely, health and tax policy, interference with tobacco control measures, and avoiding regulations in advertising and marketing communication. Many of the tobacco industry tactics have been uncovered in the past as manipulative, unethical, or illegal.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Palgrave Encyclopedia of Interest Groups, Lobbying and Public Affairs

  • ISBN

    978-3-030-44555-3

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1358-1361

  • Počet stran knihy

    1508

  • Název nakladatele

    Palgrave MacMillan

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly