Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Employees Make the Difference!": Career Trajectories of First Employees of the Higher School of Economics in Prague (1950s)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10455726" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10455726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=y0g3xRnA1j" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=y0g3xRnA1j</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25205/1818-7919-2022-21-1-22-36" target="_blank" >10.25205/1818-7919-2022-21-1-22-36</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Kadry reshajut vsjo!: professionalnye traektorii pervykh sotrudnikov Vysshejj ehkonomicheskojj shkoly v Prage (1950-e gody)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rassmatrivaetsja istorija sozdanija v Prage v 1950-ch gg. Vysšej ekonomičeskoj školy skvoz prizmu profes-sionalnych traektorij ee pervych prepodavatelej. Eto učebnoe zavedenie, otkrytoe na volne aktivnoj sove-tizacii čechoslovackoj nauki i obrazovanija, myslilos kak kuznica novych upravlenčeskich i naučnych kad-rov. Na osnove sochranivšichsja istočnikov avtory pytajutsja vyjavit, iz kakich učreždenij byl nabranpedagogičeskij sostav v moment sozdanija Školy v 1953 g., kakie oblasti nauki oni predstavljali, kem bylipredstaviteli administracii, kakoe mesto zanimali v čechoslovackoj naučnoj, političeskoj i obščestven-noj žizni. V state delaetsja vyvod, čto professionalnye traektorii mnogich prepodavatelej, načinavšichkak ubeždennye kommunisty, vyveli ich na put kritiki dogmatičeskogo marksizma.

  • Název v anglickém jazyce

    "Employees Make the Difference!": Career Trajectories of First Employees of the Higher School of Economics in Prague (1950s)

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with scientific and pedagogic elites at the University of Economics in Prague during the 1950s. The article studies the history of establishing the Prague Higher School of Economics in the 1950s and the career tra-jectories of first employees. This educational institution, opened during the active campaign of Sovietization ofCzechoslovak science and education, considered by the Soviet authorities as a forge of new administrators and schol-ars. The article concludes by arguing the enormous role played by the staff members of the Higher School of Politicaland Economic Sciences in the establishing of the Higher School of Economics. It also notes the prominent role of staffmembers who came from the Czech Higher Technical School. Paradoxically, despite the active Sovietization the realinfluence of Soviet specialists on the work of the Higher School of Economics was very insignificant.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vestnik Novosibirskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriâ: istoriâ, filologiâ

  • ISSN

    1818-7919

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    22-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85125192118