Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Women's Leadership in the Public Relations Profession

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10445716" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10445716 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4324/9781003161622" target="_blank" >https://doi.org/10.4324/9781003161622</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781003161622" target="_blank" >10.4324/9781003161622</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Women's Leadership in the Public Relations Profession

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although there&apos;s rather an extensive body of research, analysing the role of women in public relations, only limited research has been focusing on Central and Eastern European (CEE) countries. In this study, we are focusing on analysing and describing the situation in the Czech Republic and in that, we provide a comprehensive account of the position of women in the Czech Republic. Firstly, we will describe the country&apos;s cultural, social and political characteristics, which predetermine strongly the role of women in society. Secondly, it&apos;s necessary to describe the state of the local public relations field and also the professionalisation of public relations. Thirdly, we will conduct a qualitative analysis with semi-structured interviews with women profession- als in the field of communication.

  • Název v anglickém jazyce

    Women's Leadership in the Public Relations Profession

  • Popis výsledku anglicky

    Although there&apos;s rather an extensive body of research, analysing the role of women in public relations, only limited research has been focusing on Central and Eastern European (CEE) countries. In this study, we are focusing on analysing and describing the situation in the Czech Republic and in that, we provide a comprehensive account of the position of women in the Czech Republic. Firstly, we will describe the country&apos;s cultural, social and political characteristics, which predetermine strongly the role of women in society. Secondly, it&apos;s necessary to describe the state of the local public relations field and also the professionalisation of public relations. Thirdly, we will conduct a qualitative analysis with semi-structured interviews with women profession- als in the field of communication.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Towards a New Understanding of Masculine Habitus and Women and Leadership in Public Relations

  • ISBN

    978-0-367-75239-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    149-166

  • Počet stran knihy

    306

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    Oxon, New York

  • Kód UT WoS kapitoly