Empowering Education: Addressing Cognitive Biases and Enhancing Information Literacy in Government Organisational Communication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10478846" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10478846 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://science.fsv.cuni.cz/projekt/kognitivni-zkresleni-a-chyby-v-praci-s-informacemi-a-strategie-jejich-predchazeni-oblast-vzdelavani/" target="_blank" >https://science.fsv.cuni.cz/projekt/kognitivni-zkresleni-a-chyby-v-praci-s-informacemi-a-strategie-jejich-predchazeni-oblast-vzdelavani/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Empowering Education: Addressing Cognitive Biases and Enhancing Information Literacy in Government Organisational Communication
Popis výsledku v původním jazyce
The workshop "Empowering Education: Addressing Cognitive Biases and Enhancing Information Literacy in Government Organisational Communication" focused mainly on discussing the specifics of decision-making and communication processes in public administration. Secondly, it also focused on the strengths and weaknesses of the project with regard to the specifics of the topic: information discovery and testing in the civil service environment. The foreign participants are among the leading experts who, in addition to their high academic credentials, have experience in conducting similar projects in cooperation with the private and state sectors. The foreign experts were Professor Wim Elwing (Hanze University of Applied Sciences, The Netherlands), Professor Oyvind Ihlen (University of Oslo, Norway), Professor Ana Tkalač Verčič, PhD (University of Zagreb, Croatia) and Professor Dejan Verčič, (University of Ljublana, Slovenia).
Název v anglickém jazyce
Empowering Education: Addressing Cognitive Biases and Enhancing Information Literacy in Government Organisational Communication
Popis výsledku anglicky
The workshop "Empowering Education: Addressing Cognitive Biases and Enhancing Information Literacy in Government Organisational Communication" focused mainly on discussing the specifics of decision-making and communication processes in public administration. Secondly, it also focused on the strengths and weaknesses of the project with regard to the specifics of the topic: information discovery and testing in the civil service environment. The foreign participants are among the leading experts who, in addition to their high academic credentials, have experience in conducting similar projects in cooperation with the private and state sectors. The foreign experts were Professor Wim Elwing (Hanze University of Applied Sciences, The Netherlands), Professor Oyvind Ihlen (University of Oslo, Norway), Professor Ana Tkalač Verčič, PhD (University of Zagreb, Croatia) and Professor Dejan Verčič, (University of Ljublana, Slovenia).
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TQ01000052" target="_blank" >TQ01000052: Kognitivní zkreslení a chyby v práci s informacemi a strategie jejich předcházení, oblast vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
10
Počet zahraničních účastníků
4
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce