Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proč studovat novinařinu? Pohled studentů a studentek na výuku žurnalistiky v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10478905" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10478905 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proč studovat novinařinu? Pohled studentů a studentek na výuku žurnalistiky v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Žurnalistika jako obor bývá často z pohledu sociologie profesí označována za semi-profesi, polo profesi nebo za tzv. otevřenou profesi. Je tomu tak mimo jiné i proto, že v České republice není pro její výkon nutné ovládat přesně vymezený korpus vědění, kterého by bylo možné nabýt jen skrze institucionalizované vysokoškolské nebo univerzitní vzdělání. Přesto je žurnalistické vzdělání poskytované univerzitami zcela zásadním prvkem pro profesionalizaci a vysokou kvalitu a standardy tuzemské žurnalistiky. Tento výzkum se problematikou žurnalistického vzdělání zabývá skrze perspektivu studentů a studentek žurnalistiky, kteří představují potenciální nastupující generaci mladých novinářů a novinářek. V rámci kvalitativního výzkumu provedeného se studujícími z tří českých univerzit - konkrétně z Univerzity Karlovy, Masarykovy Univerzity a Univerzity Palackého v Olomouci - je žurnalistika jakožto studijní obor reflektována, přičemž důraz je kladen především na to, jak studující vnímají žurnalistické vzdělání, co vše jim je schopné poskytnout, proč je vůbec podle nich pro výkon novinářské profese potřebné, jaké spatřují v systému vzdělání nedostatky a jaké byly jejich motivace pro to, že se rozhodli toto studium absolvovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Why to study journalism? Students' perspective on journalistic education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    From the perspective of the sociology of professions, journalism is often perceived as a semi-profession or an open profession. This is because, in the Czech Republic, it is not necessary to possess specific knowledge to practice journalism, which could only be gained through an institutionalised university education. Nevertheless, journalism education provided by universities is a fundamental element in the process of professionalisation, which ensures high quality and standards of the journalistic profession. This research addresses the issue of journalism education through the perspective of journalism students, who represent a potential new generation of young journalists. This qualitative research was conducted with students from three Czech universities - Charles University, Masaryk University, and Palacký University in Olomouc. The students&apos; perspectives reflected journalism as a field of study. The research mainly focused on students&apos; perceptions of journalism education. It also explored what education can provide to students, why they think it is necessary for the journalistic profe- ssion, what they see as the limitations or objections in the education system, and lastly, what the motivations of students for deciding to study this field are.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z XII. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd

  • ISBN

    978-80-278-0172-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    23-34

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Epocha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    6. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku