Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"It is the best tool we have, but that doesn't mean it's a good tool": Czech Civically Engaged Youth Actors on Tackling the Ambiguity of Using Digital Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10487005" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10487005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fBMc6gmYpj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fBMc6gmYpj</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14195/2183-5462_45_1" target="_blank" >10.14195/2183-5462_45_1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "It is the best tool we have, but that doesn't mean it's a good tool": Czech Civically Engaged Youth Actors on Tackling the Ambiguity of Using Digital Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores the ambiguities of using digital media in youth&apos;s civic engagement, acknowledging the unprecedented transformation of the senses of public and private, and the pivotal role of the digital context in shaping citizenship. It presents results from a thematic analysis of post-sorting interviews conducted within a Q research study of civically engaged actors aged 13-18 (n=20) from Czechia, mapping their experiences with digital media. The study identifies six key themes that point to the ever-present balancing of the risks and opportunities in pursuing the participants&apos; agendas online. The results reveal a high level of online resilience and digital literacy of the participants, exposing coping strategies they adopt while navigating the online spaces. The study also reflects on the transformed sociality, pointing to the glocal implications for active engagement in the digital age, which allows garnering support from peer groups and communities on a transnational basis.

  • Název v anglickém jazyce

    "It is the best tool we have, but that doesn't mean it's a good tool": Czech Civically Engaged Youth Actors on Tackling the Ambiguity of Using Digital Media

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores the ambiguities of using digital media in youth&apos;s civic engagement, acknowledging the unprecedented transformation of the senses of public and private, and the pivotal role of the digital context in shaping citizenship. It presents results from a thematic analysis of post-sorting interviews conducted within a Q research study of civically engaged actors aged 13-18 (n=20) from Czechia, mapping their experiences with digital media. The study identifies six key themes that point to the ever-present balancing of the risks and opportunities in pursuing the participants&apos; agendas online. The results reveal a high level of online resilience and digital literacy of the participants, exposing coping strategies they adopt while navigating the online spaces. The study also reflects on the transformed sociality, pointing to the glocal implications for active engagement in the digital age, which allows garnering support from peer groups and communities on a transnational basis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-28556S" target="_blank" >GA21-28556S: Role online médií v konstruování, vyjednávání a praktikování aktivního občanství dětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Media &amp; Jornalismo

  • ISSN

    1645-5681

  • e-ISSN

    2183-5462

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    45

  • Stát vydavatele periodika

    PT - Portugalská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1-18

  • Kód UT WoS článku

    001344247200003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85204674363