Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozbor webových stránek informační a osvětové kampaně "Žiješ, protože te rodiče chtěli" z hlediska kritické diskursivní analýzy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F06%3A00014432" target="_blank" >RIV/00216208:11240/06:00014432 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozbor webových stránek informační a osvětové kampaně "Žiješ, protože te rodiče chtěli" z hlediska kritické diskursivní analýzy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek analyzuje diskursivní prostředky, kterými se autorský tým webové protipotratové kampaně obrací na svou cílovou skupinu - české teenagery a teenagerky.

  • Název v anglickém jazyce

    An Analysis of a Web Presentation of the Information Campaign "You Live Because Your Parents Wanted You" from the Perspective of Critical Discourse Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Applying tools of CDA on texts published on an anti-abortion, teenager-targeting campaign web site www.svobodavolby.cz, the article unveils a deeply engrained sexist bias in the language that conveys the campaign?s goals as well as in the argumentative contents of the texts concerned. Sexism on both these levels leads to a severe invisibilization of women within the web presentation although the issue discussed pertains to women and female bodies mainly. Further the article analyzes potential implications of the campaign?s arguments for women and their right to decide about their bodies. Since the translation of the web?s domain into English is ?freedom of choice? and the right of informed choice is promoted by the web, the analysis of the campaign-explicating texts provides evidence, however, that the opposite is the campaign?s utter aim; that is, an absolute refusal of abortions per se.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gender, rovné příležitosti, výzkum

  • ISSN

    1213-0028

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus