Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem of the photographic language : Limits od the semiology of image in the Roland Barthes's work

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F07%3A10108977" target="_blank" >RIV/00216208:11240/07:10108977 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    PROBLÉM REČI FOTOGRAFIE : HRANICE SEMIOLÓGIE OBRAZU V DIELE ROLANDA BARTHA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Z teoretického hľadiska je fotografia mimoriadne problematický a nespoľahlivý obraz. Pri interpretovaní sa ju obvykle - podľa vzoru maľby - pokúšame saturovať výtvarnými princípmi a kultúrnymi stereotypmi. Viacerí súčasní teoretici však upozorňujú, že hoci ikonický znak na seba zvykne brať formy reálna, k fotografii treba pristupovať so zvýšenou opatrnosťou. Tento problém navrhujem riešiť na základe sledovania pozičných zmien v tvorbe francúzskeho semiológa (a neskôr postštrukturalistu) Rolanda Bartha -počnúc jeho prvými článkami o fotografii z 50. rokov 20. storočia a pokračujúc jeho ďalším plodným teoretickým pôsobením na pôde semiológie, ktoré napokon vyústilo do koncipovania Svetlej komory: jeho posledného diela venovaného problematike fotografie,publikovaného v roku 1980. V spomenutých intenciách je tento exkurz exemplárny, pretože zahŕňa tridsať rokov Barthovej semiólogie: od jeho impozantných teoretických istôt, cez pochybnosti postštrukturalizmu, až k záverečnému reformulovan

  • Název v anglickém jazyce

    Problem of the photographic language : Limits od the semiology of image in the Roland Barthes's work

  • Popis výsledku anglicky

    The paper remembers that although the iconic sign takes on the forms of real, the photograph is theoretically an insecure image. This problem is resolved by following Roland Barthes from his first articles published in the 50s to his last work La Chambreclaire. This focus covers the succesive transformations of Barthes's semiology of image: from his imposant theoretical certitudes to his doubts and his reformation of previous methods. Barthes's final gesture of leaving his research of the code on the benefit of the pure analogy, is studied in terms of recalling the eventual "double language" of the photograph.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Problém hraníc medzi filozofiou, umením a vedou I.

  • ISBN

    978-80-8083-461-6

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    106-114

  • Počet stran knihy

    222

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Kód UT WoS kapitoly