Proměny mediálního obrazu vysokého školství v letech 1989-2008
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F08%3A00010289" target="_blank" >RIV/00216208:11240/08:00010289 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proměny mediálního obrazu vysokého školství v letech 1989-2008
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá proměnou mediálního obrazu vysokého školství v letech 1989-2008. Jedná se o kvalitativní analýzu vybráných titulů (RP, MF, Blesk) ve vybraných obdobích. Hlavním cílem studie je postihnout jaké typy agend a aktérů hráli dominantní roli vobrazu vysokého školství v médiích. Článek si všímá i procesu regionalizace tohoto obrazu. Tento obraz se také posouvá od homogenního k heterogennímu spektru. V zásadě lze pro vybrané období rozlišit tři typy převažujících agend: socialistická politickáagenda je typická pro rok 1989, v roce 1990 přechází v agendu postrevoluční transformace. V posledních dvou periodách lze pak hovořit o agendě každodennosti.
Název v anglickém jazyce
The Changes of Media Image of Higher Education in years 1989-2008
Popis výsledku anglicky
The article concerns with changes of higher education media image in years 1989-2008. The study uses qualitative media analysis of chosen daily press titles (Rudé Právo (Právo), Mladá fronta (MF DNES), Blesk) in the chosen periods. Main aim of the studyis to find out, how have the agenda setting and spectrum of acters in media image of higher education changed. The arcticle shows the process of regionalization of higher education?s media image. The media image is shifting from relative homogenity to heterogenity. The spectrum of persons involved is becoming wider and more multifarious. The author found three types of agenda setting. First the socialistic political agenda setting typical for year 1989, than in 1990 the agenda turns to postrevolutionarytransformation. In last two periods analyse we can speak about agenda setting of academic everydayness.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AULA (časopis pro vysokoškolskou a vědní politiku)
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—