Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From Forbidden to Survinig Image : Problem of Visibility in Michel Foucault and Georges Didi-Huberman

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F08%3A10109088" target="_blank" >RIV/00216208:11240/08:10109088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Od zakázaného k prežívajúcemu obrazu : problém viditeľnosti u Michela Foucaulta a Georgesa Didi-Hubermana

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pretrvávajúca nedôvera voči obrazu, a voči niektorým spôsobom zobrazovania zvlášť, svedčí o pôsobení určitých noriem možnej reprezentácie privátneho, hodnotného, svätého. V rovine praxe fotografického zobrazovania sa táto etická a politická nemožnosť prejavuje v podobe zákazu, prípadne cenzúry, zameranej na odstraňovanie "nevhodných" snímok. V rovine filozofického myslenia býva zákaz zobrazovať uchopovaný prostredníctvom reflexie problémov viditeľnosti, viditeľného a reprezentovateľného. Reflexia týchtoproblémov zčasti zakladá dielo dvoch francúzskych mysliteľov: Michela Foucaulta a Georgesa Didi-Hubermana. Príspevok analyzuje ich prístupy k reprezentácii: prečo a ako problém viditeľnosti vedie k skúmaniu hraníc reprezentovateľného.

  • Název v anglickém jazyce

    From Forbidden to Survinig Image : Problem of Visibility in Michel Foucault and Georges Didi-Huberman

  • Popis výsledku anglicky

    The lasting cultural attitude distrusting image, and especially certains forms of visualisation, shows the functionment of cultural norms of the possible representation of the private, the valuable, the sacred. In the level of the cultural practice of visualisation, this ethical and political impossibility manifests itself as a ban, eventually as a censorship destined to eliminate the "inaproppriate" images. In the level of the theoretical thought, it is mostly treated as a philosophical reflection of the representable, the visible, the visibility. This reflection partly founds the work of two french thinkers: Michel Foucault and Georges Didi-Huberman. The paper analyses their approches the representation and the representable: why and how does the concept of visibility give rise

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vnímať, konať, myslieť

  • ISBN

    978-80-969770-2-4

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    40-44

  • Počet stran knihy

    264

  • Název nakladatele

    Filozofický ústav SAV

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly