Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učit se být horalem : Etnografie vzdělání Akhaů prostřednictvím křesťanských dětských domovů v současném Thajsku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F12%3A10124032" target="_blank" >RIV/00216208:11240/12:10124032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učit se být horalem : Etnografie vzdělání Akhaů prostřednictvím křesťanských dětských domovů v současném Thajsku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Za použití Bourdieuho konceptů kulturního kapitálu, symbolického násilí a habitu, společně s konceptem imaginárních světů Appaduraie, se v tomto článku pokusím popsat tři světy, jež generují dispozice Akhaských dětí, aby nám pomohly lépe porozumět resistenci Akhaských studentů z Křestanských domovů: akhaští rodiče a vesnice, Křesťanský dětský domov a stát reprezentovaný vzdělávacím systémem.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning to be mountaineer : Ethnography of education of the Akha through Christian orphanages in contemporary Thailand

  • Popis výsledku anglicky

    Drawing on Bourdieu's concepts of cultural capital, symbolic violence and habitus in conjunction with Appadurai's concept of imagined worlds, this article describes three worlds that generate the dispositions of Akha children, which help us better understand the resistance of the Akha students from Christian Homes: the Akha parents and village, the Christian children's home, and the state as represented by the school system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    129-138

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus