Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Conception of Austrag as Meaning of Being in Heidegger

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F15%3A10312064" target="_blank" >RIV/00216208:11240/15:10312064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Der Begriff Austrag als Bestimmung des Seins bei Martin Heidegger

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Für die Einheit der Bedeutungskonstitution von Sein (und Seiendem) stellt der Austrag die zu jener Zeit aktuellste Bezeichnung für das dar, was wir von Heidegger auch unter folgenden Namen kennen: Streit (Ursprung des Kunstwerkes, 1935), Ereignis (Beiträge zur Philosophie, 1936/38), Geviert (Einblick in das, was ist, 1949), bleibendes Weilen (Was heißt Denken?, 1952), Es gibt (Vortrag Zeit und Sein, 1962); wobei diese letzte Benennung wohl die endgültige wurde, sehen wir von Heideggers Topologie des Seins aus den späteren 1960er Jahren ab, wo die Bedeutungskonstitution von Sein als Ort oder Ortschaft bezeichnet wird. Alle diese Bezeichnungen kommen aber darin überein, dass Heidegger durch sie dasjenige zu Wort kommen lässt, was er spätestens seit 1949Nähe nennt. Sie scheint also sowohl das Geschehen selbst als auch das Resultat der so oder anders bezeichneten Bedeutungskonstitution von Sein zu sein. Die Nähe ist somit für Heidegger die Sache des (seines) Denkens und die wahre Bedeutun

  • Název v anglickém jazyce

    The Conception of Austrag as Meaning of Being in Heidegger

  • Popis výsledku anglicky

    In the late 1950s Heidegger revived the notion of the 'ontological difference', which he considered to be the constitution for the meaning of both 'being' (Sein) and the 'entity' (Seiendes). The unifying process of this constitution bore the name 'discharge' (Austrag) and expressed the dynamic, static, and generic features of 'being'. But even this new description means only the designation for the primordial unconcealedness (Unverborgenheit), which according to Heidegger is the 'matter of thinking' (Sache des Denkens). And again, Heidegger brings just another notion to express that the 'nearness' as the comprising meaning of presence (Anwesen) is the true name for 'world'. Thus, Heideggers notions for 'being' as presence, 'staying dwelling', 'enowing'(Ereignis), and 'discharge' speak about his turning away from thinking of 'being' (ontology) and his turning towards 'topology', where the relationship of 'world and thing' ist preferred to the 'ontological difference' between 'being' an

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Phänomenologische Forschungen

  • ISSN

    0342-8117

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2014

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    205-216

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus