Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BALKAN SESSION - CZECHS PLAYING FOR THE BALKANS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F15%3A10313195" target="_blank" >RIV/00216208:11240/15:10313195 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    BALKAN SESSION - CZECHS PLAYING FOR THE BALKANS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses Balkan music, performed in the Czech Republic, especially in Prague. Balkan music is performed by musicians not enculturated in Balkan culture. Their music production can be understood as a social practice initiated by certain stereotypes, viewed as Balkanism (Todorova 2009). In doing so, they display their attitude towards their Slavic neighbours. Using an ethnographic snapshot of a festival evening called Balkan Session, the main objective of this paper is to show the interactionbetween Balkan music as performed in Prague and the Balkans, represented by the migrants from Balkan Peninsula in Prague. The concepts of Balkakism (Todorova 2009), Safe Enterprise (Laušević 2007) and Intimate Distance (Bigenho 2012) are used, in the interpretation

  • Název v anglickém jazyce

    BALKAN SESSION - CZECHS PLAYING FOR THE BALKANS

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses Balkan music, performed in the Czech Republic, especially in Prague. Balkan music is performed by musicians not enculturated in Balkan culture. Their music production can be understood as a social practice initiated by certain stereotypes, viewed as Balkanism (Todorova 2009). In doing so, they display their attitude towards their Slavic neighbours. Using an ethnographic snapshot of a festival evening called Balkan Session, the main objective of this paper is to show the interactionbetween Balkan music as performed in Prague and the Balkans, represented by the migrants from Balkan Peninsula in Prague. The concepts of Balkakism (Todorova 2009), Safe Enterprise (Laušević 2007) and Intimate Distance (Bigenho 2012) are used, in the interpretation

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Urban People

  • ISSN

    1212-8112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015/2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    355-372

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus