BALKAN SESSION - CZECHS PLAYING FOR THE BALKANS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F15%3A10313195" target="_blank" >RIV/00216208:11240/15:10313195 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
BALKAN SESSION - CZECHS PLAYING FOR THE BALKANS
Popis výsledku v původním jazyce
This paper discusses Balkan music, performed in the Czech Republic, especially in Prague. Balkan music is performed by musicians not enculturated in Balkan culture. Their music production can be understood as a social practice initiated by certain stereotypes, viewed as Balkanism (Todorova 2009). In doing so, they display their attitude towards their Slavic neighbours. Using an ethnographic snapshot of a festival evening called Balkan Session, the main objective of this paper is to show the interactionbetween Balkan music as performed in Prague and the Balkans, represented by the migrants from Balkan Peninsula in Prague. The concepts of Balkakism (Todorova 2009), Safe Enterprise (Laušević 2007) and Intimate Distance (Bigenho 2012) are used, in the interpretation
Název v anglickém jazyce
BALKAN SESSION - CZECHS PLAYING FOR THE BALKANS
Popis výsledku anglicky
This paper discusses Balkan music, performed in the Czech Republic, especially in Prague. Balkan music is performed by musicians not enculturated in Balkan culture. Their music production can be understood as a social practice initiated by certain stereotypes, viewed as Balkanism (Todorova 2009). In doing so, they display their attitude towards their Slavic neighbours. Using an ethnographic snapshot of a festival evening called Balkan Session, the main objective of this paper is to show the interactionbetween Balkan music as performed in Prague and the Balkans, represented by the migrants from Balkan Peninsula in Prague. The concepts of Balkakism (Todorova 2009), Safe Enterprise (Laušević 2007) and Intimate Distance (Bigenho 2012) are used, in the interpretation
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Urban People
ISSN
1212-8112
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015/2
Číslo periodika v rámci svazku
17
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
355-372
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—